Mariënvelde 18 augustus 2013

Optimale prestaties gehele team

Heerlijk eindelijk kon het team weer los. Na een lange rust(sleutel)pauze was het tijd voor de wedstrijd in het idyllische Mariënvelde. Zaterdagavond was een deel van het team al vooruit gereisd om de sfeer te gaan proeven en alvast wat uitlaatgassen en dieseldampen op te snuiven. De mega-partytent (waarvoor onze dank aan de fam. ten Molder) was alweer verrezen op de camping en de clan uit Yde had de biertjes al lekker koud staan. Na wat cadeaus uitgewisseld te hebben en wat van die grolschen achterover getikt te hebben maakten we ons gereed om de feesttent met een bezoek te vereren. Het was lekker druk daar en we moeten de organisatie een compliment maken over de muziekkeuze, een topband (woodstar) speelde de pannen van het dak of beter gezegd het zeil van de tent. Hilarisch was de surprise-act met een onvervalste Drentse versie van in de blote kont (zangtalentje hoor).

Na een gedegen nachtrust maakte het aanwezige deel van het team zich op om de aanreizende menigte uit Annen welkom te heten op het circuit van Mariënvelde. De broodjes ei waren niet aan te slepen en de koffiemachine maakte overuren, de vooruitzichten voor een mooi dagje combineracen waren voortreffelijk. De chauffeur Bas had er zin in en hoewel hij zich al wat probeerde in te dekken met opmerkingen als "ik heb er nog nait voak op red'n", voerde het team de druk nog maar wat op door te melden dat de machine in topconditie was en er geen excuses mogelijk waren.

Na eerst genoten te hebben van de standaardcombines was het tijd voor "Das Ungeheuer" om de heilige grond te betreden. Een mooie manche in het vooruitzicht met de nr. 1 en de nr. 66 ook aan de start in deze manche. Het startschot viel en daar spoot de machine als door een bij gestoken weg. De stofwolken trokken op en Bas stuurde de machine met ruime voorsprong de 1e bocht in, gevolgd door de goed lopende machine van team Hoesttee (nr. 1) met daar achterop het vinkentouw de nr. 66. Prachtig om gade te slaan en aangezien de 11 in deze manche aan de start stond klopten alle harten van de rode armada op volle toeren. Bas reed zeer bekeken en ondanks zijn waarschuwingen en excuses vooraf reed hij zeer bekeken naar de overwinning in deze manche.

In manche 2 stond ons wederom een duel met AK1 en de voormalige "Beast" te wachten. De vooruitzichten en de voorbereiding op de manche was top, Bas was tevreden over de machine dus vol zelfvertrouwen. De technische commissie had een makkie, geen schade in de 1e manche, dus alleen de "normale" verzorging van de machine en wederom een breed scala aan culinaire hoogstandjes van Bratal. Het blijft een heerlijk gezicht zoals de machine uit de startblokken spuit werkelijk, de AK1 startte ook voortreffelijk maar bij bocht 1 nam Bas gedecideerd de leiding en bouwde de bekeken rijdend per ronde uit. Helaas kon de AK1 de stuurkunsten van Ruud Boink niet weerstaan en brak er een achteras af zodat deze mannen helaas de strijd voortijdig moesten staken. Ook in deze manche wist Bas een 1e plaats op te eisen, zodat we maximaal scorend naar de A-finale gingen.

Ook Waldo (77) had maximaal gescoord in zijn series en dus 2 machines aan de start in de A-finale met de maximale score. Bas had de machine inmiddels volledig onder controle en reed een zeer bekeken en betrouwbare finaleheat. Wederom 20 punten in de pocket en samen meet de 20 bonuspunten een maximale score vandaag (80 punten). Het team heeft uitstekende zaken gedaan in Mariënvelde, onze enig overgebleven concurrent de General Lee liet her en der wat punten liggen en zo wil het feit dat we in Emmeloord aan 16 punten genoeg hebben om de Nederlandse titel na 2 jaar weer een keer naar Annen te halen. Het blijft een mechanische sport en het moet allemaal nog maar even geburen maar de uitgangspositie voor Emmeloord is uitstekend. De technische commissie heeft veel werk verzet met de nieuwbouw van deze machine in de winter en wat er ook gebeurt, ze mogen trots zijn op wat er is neergezet door de mannen.

Zoals gezegd de volgende wedstrijd in Emmeloord valt de beslissing om het Nederlands kampioenschap. We hopen op een grote opkomst uit Annen, maar we weten dat er op dezelfde dag de grasbaanraces in Annen verreden worden dus we zien wel wat er komt deze dag, een beetje moeilijk te voorspellen. Tot ziens in Emmeloord (uw verslaggever gaat wel).



Mariënvelde 18 augustus 2013

Voorbeschouwing

Het zomerreces is ten einde, de pk's weer op volle oorlogssterkte, de aandrijfassen vernieuwd (zelfs reserveassen zijn aangeschaft), de coureurs uitgerust, opgeladen en gretig, kortom de Haviken van de Hondsrug zijn klaar voor een heerlijk dagje combineracen in het rustieke Mariënvelde. Het zal even wennen worden, slecht 1 machine opladen, dat is toch alweer een tijdje geleden. Maar deze machine is natuurlijk wel onze trots. "Das Ungeheuer" zal met opgeheven cilinders de baan betreden en proberen het publiek in vervoering te brengen. We hebben begrepen dat de concurrentie ook op volle oorlogssterkte aanwezig is en voor de General Lee betreft het hier natuurlijk een thuiswedstrijd. De 3 musketiers zullen alles op alles zetten om in hun thuishaven een uitstekend resultaat te boeken en we verwachten gezien de stand om het Nederlands kampioenschap een grote publieke opkomst.

Deze meeting zal Das Ungeheuer getemd worden door Bas Erkelens, die er naar verluidt heel veel zin in heeft om de aanwezige pk's op de baan te projecteren. Bas die in het verleden meer dan eens kennis maakte met de greppels van Mariënvelde zal er deze dag alles aan gelegen zijn om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten voor het team. We leiden momenteel in de stand om de Nederlandse titel en na 2 jaar zonder titel hopen we deze in Emmeloord te heroveren. Maar daarvoor zal er deze zondag wel een resultaat neergezet moeten worden (we zullen de druk even wat opvoeren).

Omdat voor velen dit de laatste wedstrijd zal zijn die bezocht kan worden dit jaar (i.v.m. de grasbaanraces die tegelijk zijn met Emmeloord) verwachten we een grote opkomst uit het leukste dorp van Drenthe. Laat zien dat je de rooie armada een warm hart toedraagt en kom ons steunen. Ik zou zeggen tot zondag op het circuit van Mariënvelde.

Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl