Mariënvelde 12 augustus 2012

Fenomenale races



Het was weer zover, eindelijk weer een race voor het Nederlands kampioenschap in het pittoreske Marienvelde. Na de opgelopen achterstand in Yde, was het tijd om de zaken recht te zetten en het publiek te laten zien wat de 66 allemaal in zijn mars heeft. Hooggespannen waren de verwachtingen van het team en dat bleek ook uit de massaal opgekomen supporterschare. We zijn zo langzamerhand een regionaal team aan het worden. Een chauffeur uit Annen (Geert), Eext (Bert Jan) en een chauffeuse uit Yde (Bianca). Uit al deze dorpen waren dan ook supporters afgereisd om de verrichtingen van hun helden te aanschouwen.

In de 1e manche kwam als eerste Bert Jan in de baan, hij had nog nooit op de Good Old gereden maar dat deerde hem schijnbaar niet want hij spoot werkelijk uit de startblokken. Onderweg bleek echter dat ervaring op de machine onmisbaar is en Bert Jan raakte de machine enigzins kwijt en kwam achterste voren op de baan te staan, weg mooie uitgangspositie. Nadat hij de machine weer in het juiste spoor had gezet zette hij alles op alles om het verloren gegane terrein weer terug te winnen, maar helaas een 7e positie was het maximaal haalbare.

Daarna was het de beurt aan het paradepaardje van de club, the beast verscheen grommend aan de start wetende dat hij deze dag al zijn aan boord vertoevende pk's zou gaan moeten gebruiken. Geert was zijn berijder en dan worden mens en machine niet gespaard. Hoewel Geert de machine al geruime tijd niet had bereden bleek al snel dat hij helemaal niets verleerd was. Als een haas spoot hij over de baan, alles en iedereen ver achter zich latend. Prachtige stuurmanskunst en een uitmuntend resultaat in deze manche, de volle 20 punten in de pocket.







In manche 2 was het eerst de beurt aan Geert om te laten zien dat de 66 de snelste machine is op het circuit, de nr 1. van Hoesttee ook in de baan dus een rechtstreeks vergelijk kon er gemaakt worden. Na de start lagen de machines nagenoeg gelijk maar had Geert de buitenbocht. Erwin liet zijn machine naar uitwijken en zodoende raakte Geert in de greppel en zette hij alles op alles om er weer uit te komen. Bij zijn pogingen kreeg de machine plots enorm veel grip en sloeg volledig over de kop. Alle olie uit de machine. Dit gebeurde allemaal in de eerste ronde en conform de reglementen wordt het dan een herstart. Aangezien de machine alle olie kwijt was zag je uit alle hoeken leden van het team over de baan spurten met alle soorten olie. nadat de machine was bijgevuld kon deze weer aansluiten bij de start en kon het spektakel opnieuw losbarsten. Eenzelfde scenario was het gevolg, Hoestee week wederom uit naar de buitenkant, maar deze keer was Geert erop verdacht en ontweek de machine behendig, om hem vervolgens de sporen te geven en alles en iedereen naar huis te rijden. Schitterende manche gezien en weer de volle 20 punten in de knip. En natuurlijk als beste gekwalificeerd voor de finale wat nogmaals 20 punten opleverde. De maximale score van 60 was al binnen.

Daarna was het de beurt aan Bert Jan en het was te duidelijk te zien hij had al een hoop bijgeleerd. Als rookie gestart vandaag maar dat er racebloed door zijn aderen stroomt is ons in ieder geval wel duidelijk. Wederom een prachtige start, maar nu was een het een conculega die hem van achteren toucheerde waardoor de machine onbestuurbaar werd en weer in de verkeerde rijrichting op de baan stond. Omkeren die hap dacht Bert Jan en er achteraan. Nu liet hij zien wat er ook met deze bruut allemaal mogelijk is, na een behoorlijke achterstand op het veld lipe hij meter voor meter in en passeerde hij alras de zwakkere broeders en ging hij op jacht naar de kop van het veld. Hij wist zich uiteindelijk een 5e positie toe te eigenen wat een prestatie van formaat was gezien het raceverloop. Helaas echter niet genoeg punten voor de A-finale.







In de B-finale was het dus de beurt aan Bert Jan om te laten zien dat hij een zeer capabel berijder van de 11 is. Hij verscheen met een verbeten grimas aan de start en had al aangekondigd dat hij nu al het geleerde in de praktijk zou brengen. Nou dat bleek, foutloos stuurde hij de good old over de baan van marienvelde alsof hij al jaren niets anders deed. Geen van de concurrenten kwam ook maar in zijn beurt en souverein wist hij deze finale op zijn conto te schrijven en zo de volle 20 punten mee te pakken. Bert Jan gaf gelijk al aan zoveel plezier te hebben beleefd aan deze trip dat hij een plaats in de 11 voor de wedstrijd in Emmeloord voor zich opeiste. We hebben a.s. vrijdag een vergadering, waarin dit punt op de agenda zal staan.

Het was zover, de A-finale, alle groten uit de combineracelarij aan de start en het publiek voor op de punten van de meegebrachte stoelen. Je proefde de spanning en we werden beloond. Geert, die wat grammieterig uit de vorige manche was gekomen was vastberaden om alles en iedereen niet meer in zijn buurt te dulden. De 66 wist niet wat hem overkwam, zoveel liters benzine werden door de leidingen geperst. De machine spoot werkelijk weg en had in de 1e bocht al een mooie voorsprong op de rest van het veld. Elke ronde werde de voorsprong uitgebouwd en Geert reed alsof de duivel hem op de hielen zat. Hij lag werkelijk al ee meter of 100 voor toen het noodlot toesloeg bij de vlag voor de laatste ronde. De aandrijfas brak, vermoedelijk door de crash in de 2e manche en de brute krachten die er in deze finale op kwamen, einde oefening, de machine aan de kant en een hele grote teleurstelling voor het team. Maar we hebben wel even laten zien dat er met de 66 niet te spotten valt. Helaas dus geen punten in de finale en de kans op de NK-titel verkeken.

En dan natuurlijk nog het toetje, Bianca aan de start in de damesklasse in een poging de achterstand op de nr. 1 weg te werken en gezamelijk de leiding te nemen in de tussenstand voor de titel. Echter al snel bleek dat ook de 11 niet geheel schadevrij was gebleven aangezien het besturen van de machine haast onmogelijk was. Woest en met een verbeten blik op het gelaat racete Bianca in het rond in een poging aan schadebeperking te doen, maar het was onbegonnen werk. Uiteindelijk moest ze genoegen nemen met een 3e positie in deze manche, toch nog een podiumplaats. Ondanks de moeilijkheden met de besturing een voortreffelijk resultaat. Echter de achterstand in het tussenklassement voor de NK-titel is wel opgelopen. Nou nog 2 wedstrijden te gaan dus nog volop mogelijkheden denken we.







De volgende wedstrijd die op het programma staat is Emmeloord, normaliter vallen hier de beslissingen om de diverse titels, ware het echter niet dat er na Emmeloord nog een 6e wedstrijd op het programma staat in kootwijkerbroek. Wij hopen en verwachten in Emmeloord weer een hoop supporters uit Annen die het team de broodnodige steun zal verlenen in de strijd om podiumplaatsen. Dus tot ziens in Emmeloord waar de strijd zal worden voortgezet.



Mariënvelde 12 augustus 2012

Voorbeschouwing

Na een relatief lange pauze pakken we de draad a.s. zondag weer op en wel met de altijd weer spectaculaire en goed bezochte combinerace in Mariënvelde. Alweer de 4e wedstrijd in de battle om de Nederlandse titel. Het team zal zich hier van zijn beste kant moeten laten zien, aangezien er in Yde achterstand is opgelopen in de strijd om de Nederlandse titel. Een achterstand van 22 punten op de koppositie is geen kattepis natuurlijk gezien de kwaliteiten van Erwin Hoesstee en zijn machine.

Het team zal er dan ook alles aan gelegen zijn om hier wat aan te gaan doen en er zal op het scherpst van de snede gestreden worden om de dure punten. Wij beloven onze supporters alvast dat we alles uit de kast zullen halen, zodat er naar alle waarschijnlijkheid weer een hele hoop te genieten zal zijn. Ook het randprogramma zal in zoals we inmiddels gewend zijn weer spectaculair zijn, de bangers zijn er ook weer en dat belooft ook weer een hoop schroot en mega-crashes.

De chauffeurs, die de naar verwachting vele aanwezige fans in extase moeten brengen zijn op de "the Good Old" nr. 11 Mr. Unknown. Hij zal alles geven om de nr 11 van een momenteel 4e plaats in de tussenstand op het podium te hijsen na deze race. The Beast" zal net deze keer bestuurd worden door Geert "Dakar" Mulder, de tactisch en technisch zeer goede rijder die alles uit de machine zal persen wat maar enigzins mogelijk is om de achterstand terug te brengen brengen. Het zaakje heel en op de baan houden zal echter ook het devies zijn aangezien we ons meer averij in de strijd om de titel niet kunnen veroorloven. Er zal het publiek wederom veel waar voor de euro geboden. Ook vanuit de combine-metropool Annen zullen menige supporters de reis naar Mariënvelde te maken om het team te ondersteunen.

In de damesklasse, heeft Bianca de smaak te pakken na de schitterende overwinning in Yde acht ze de tijd rijp voor een machtsovername. Er is haar alles aan gelegen om zich voor het eerst dit seizoen aan de kop van de tussenstand om het NK te gaan melden. Alle ingredienten voor een zinvolle besteding van de zondag zijn aanwezig en het gehele team kan niet wachten om het gaspedaal door de bodemplaat heen te trappen om de duizelingwekkende aantallen aanwezige paardekrachten op het Marienveldse circuit te projecteren.

LET OP !!!!!!! Supporters die van plan zijn om naar Mariënvelde af te rezien zondag kunnen zich, in plaats van bij Boers, verzamelen bij de Grutter Het vertrek is vastgesteld op 10:00. Heb je een plekje over in de auto, rij even naar Matthijs en neem iemand mee die het team ook wil ondersteunen.

We hopen weer op hordes roodgekleurde fans die de volledige N34 zullen beheersen, dus ik zou zeggen tot zondag .a.s. in Marienvelde waar geschiedenis geschreven gaat worden.

Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl