Mariënvelde 17 augustus 2008

Combineteam doet goede zaken

Zaterdag werd er zoals elk jaar weer afgereisd naar de achterhoek om goed gemutst aldaar de 3e wedstrijd in de strijd om de nederlandse titel bij te gaan wonen. De groep was behoorlijk verdeeld in verband met het concert dat, de huisband van het combineteam, Iron Maiden gaf in Assen. Toch waren er voldoende innemers bereid gevonden om de trip te aanvaarden en daar zaterdagavond al even sfeer te gaan proeven. We hadden van Rene al gehoord dat boer te Molder de zaken dit jaar voortreffelijk had aangepakt en dat we de beschikking hadden over een tent van 12 bij 16 meter. Toen we daar aan kwamen viel eigenlijk pas op hoe groot dat wel niet is. De groep was uiterst enthousiast en er werd zelfs al geopperd om volgend jaar zelf een band mee te nemen om aldaar nog even een mini-concert te geven.

Nadat er door de catering een uitstekend 1-gangen menu was samengesteld en deze met veel smaak was verorberd kon de club zich opmaken voor een bezoek aan de feesttent. Ook daar was menigeen niet te beroerd om het nodige bier weg te tikken onder het genot van de muziek van de voortreffelijke band "The Avalanche". Er werd zelfs geconstateerd dat er zich iemand ergens voor aan het podium had genesteld die volledig uit zijn dak ging.


Fantastische accomodatie
Ook de inrichting weer professioneel verzorgd

He voorzitter, ga es bier hale
Hoezo druk

Goed bezig die Pieters
Was dat dan?

Zondagmorgen was het op nadrukkelijk verzoek van de voorzitter alweer vroeg dag voor de crew. Om zeven uur waren de meesten alweer fris en fruitig en werden er snode plannen gesmeed om de mummie maar eens even achter een auto te knopen en hem het gehele kampeerterrein eens te laten zien. Echter de mummie werd te vroeg wakker en bezint zich sindsdien op een wraakactie. Aangekomen op de baan werd het kampement snel opgezet en konden wat deze supporters betreft de races beginnen. Ook kwamen de eerste supporters uit Annen alweer aan en ook hier had koning Bachus zijn sporen nagelaten, de ene na de andere gewonde/geschaafde supporter sloot zich aan bij het legioen.


Mooi rood is niet lelijk
Mooi op tijd, is de voorzitter er al?

In de eerste manche hadden beide machines een redelijke start, maar het was de nr. 1 van Erwin Hoesttee die als eerste de bocht in dook met de 66 en de 11 in de achtervolging. Helaas voor de 11 was dit meteen de mooiste actie van de manche want in bocht drie verloor Bas de besturing en joeg met het gevaarte de zandwal in, einde 1e manche. De 66 daarentegen met Rene aan het roer had er zin in en joeg achter de leider aan, echter ook deze machine was niet 100% en meer dan een tweede plaats zat er dan ook niet in. Door de technische commissie werd er gehoopt dat dit geen voorbode was voor een dag met veel ellende. De tweede manche was eigenlijk een kopie van de 1e. Wederom was het Erwin Hoesstee die de beste start had en de 66 en de 11 moesten passen. Ook nu was de besturing van de 11 weer niet in orde en moest Bas helaas noodgedwongen de machine weer langs de kant parkeren. Dat dat parkeren de volgende keer wel een beetje beter kan bleek wel uit het feit dat de volledige zijbeugel van de machine werd gerukt door een aanvaring met de Eexter tank. Ook in deze manche bleef het voor Rene bij een 2e plaats.

Reacties supporters en coureurs na de 1e manche:
Ronald: Geen al te beste 1e manche, het lijkt wel of de 66 niet mee kan komen. Volgens mij zit het nieuwe ondergoed bij Bas te strak en wordt de zaak afgekneld anders zou ik niet weten wat hij steeds in die greppel doet.
Jan: Ik ben tevreden. Rene ging goed, was wat slecht weg bij de start maar herstelde dat redelijk goed. Jammer van de stuurproblemen bij Bas.

2e manche:
Bas: Jammer, wederom stuurproblemen. Ik ga de volgende manche stapvoets rijden ik wil vandaag de finishvlag toch een keer zien.
Rene: Ik kan niet genoeg gang in de machine krijgen, er moet iets mis zijn. Ik ga ervan uit dat de technische commissie dit voor de 3e manche heeft opgelost en ik dan vol gas naar de finish kan.
Martin: Ik ben blij dat bij Bas het kwartje is gevallen nu. Hij heeft nu gelukkig door dat het de bedoeling is dat hij de streep haalt.
Sandra: Het staat me wel aan zo, jammer van Bas maar voor 3e manche moet een hoge klassering er nog wel inzitten. Ik verwacht dat Rene in de 3e manche de 1e plaats voor zich zal opeisen.


Die 1 is toch wel snel weg
Mooie beelden

Ja daar rijden ze nog
Toch mooi 2 machines in de baan

Nog een shotje
Dit lijkt me niet de bedoeling, Bas

Voor de derde manche was het euvel met de 66 (kapotte bougie) en de 11 (aflopen v-snaar stuurinrichting) volgens de de heren technici verholpen en konden de rijders zich niet meer verschuilen achter mechanische problemen. Dat bleek al gelijk bij de 1e start. Beide machines schoten uit de startblokken en lagen bij het ingaan van de 1e bocht op een 1e en 3e plaats. Deze manche verliep echter verre van vlekkeloos door de vele crashes en er diende een keer of tig een herstart plaats te vinden. Echter de beide coureurs lieten zich niet uit het veld slaan en beeindigden deze manche als 1e (66) en 3e (11). Dit tot grote tevredenheid van de wederom in grote getale meegereisde supporters. In de stand om de nationale titel deed de 66 uitstekende zaken en nestelde zich aan de top van het klassement. De 11 staat hierin nog steeds op een zeer verdienstelijke 2e plaats zodat we in Emmeloord een invasie verwachten van de red army. Het Scuderia Laverda team kan hier mits alles heel blijft voor het eerst in de historie de Nederlandse titel grijpen.

Reacties:
Rene: Heerlijk dit is het goede gevoel. Ik ben blij dat ik mijn belofte om de chaufeur in Emmeloord in een zetel te zetten heb kunnen waarmaken.
Natalie/Hilde: Wij zijn supertrots op onze mannen. Jammer van de materiaalpech bij Bas, maar Rene reed super. Natalie twijfelt echter of de gesponserde onderbroek niet een maatje te klein is. Hilde vind dat Bas goed met zijn tegenslag omgaat.
Rienie: Prima organisatie, alles is keurig geregeld. Het is een gezellige boel en iedereen heeft er veel voor over.

Na de mannen was het natuurlijk de beurt aan de dames en er werd veel verwacht van Ellen, gezien de vele trainingsronden die ze had kunnen maken in Dalerveen. Maar zoals altijd moet de race eerst nog verreden worden alvorens de prijzen verdeeld kunnen worden. Na een bekeken start trapte de Gasschoeve het gaspedaal volledig en zette de concurrentie ronde na ronde op de enorme achterstand. Onbedreigd ging Ellen als eerste over de streep en won zodoende zeer overtuigend de damesklasse. Ik denk dat de heren-chauffeurs zich grote zorgen moeten gaan maken over hun positie, want zoals Ellen reed is ze een geduchte concurrente voor een positie in de cabine.

Reactie Ellen:
Ondanks dat de machine 2 keer uitviel bij de heren en ik dus geen optimale voorbereiding had ben ik zeer tevreden met het resultaat. Het is altijd weer hectisch aangezien we direct na de laatste manche van de heren moeten starten. Ik vond het weer prachtig, maar nu wil ik eerst een biertje.


Toch leuk spul hoor
Souverein aan de leiding

Onbedreigd
Het moeilijkste van de race

De prijswinnaars

Zoals al eerder gemeld is op zondag 14 september de ontknoping van het duel om de Nederlandse titel live te volgen in Emmeloord en we hopen en verwachten daar een zeer groot aantal supporters van het rode legioen om het team daar te ondersteunen.

P.S. De webmaster heeft dan geen vakantie en andere bezigheden meer en zal het verslag beduidend sneller plaatsen dan dit keer het geval was.



Mariënvelde 17 augustus 2008

Voorbeschouwing

A.s. zondag kan het geweld weer losbarsten. De wedstrijd in het Mekka van de combinesport Mariënvelde staat op het programma. Na de Hoeve en de Yde de Punt de 3e wedstrijd in de strijd om het NK. Zoals altijd zal dit een cruciale wedstrijd in de strijd om de Nederlandse titel blijken te zijn.
Beide machines zijn compleet nagekeken en alle kapotte zaken, zoals de wat beroerde remmerij van de 66, zijn hersteld en de machines zullen dan ook optimaal geprepareerd aan de start verschijnen.
Ook de chauffeurs zijn, zoals uit de interviews blijkt, tot op het bot gemotiveerd om deze wedstrijd maximaal te presteren (met of zonder onderbroek). Bas zal de 11 bestijgen en Rene gaat het doen met de 66. Als we de mannen mogen geloven zullen we ze amper zien in de feesttent, om zondag zo fit mogelijk aan de start te verschijnen. Of ligt dit aan het feit dat eerst het concert van Iron Maiden bezocht gaat worden? Echter het team heeft niets aan het toeval overgelaten en de band verzocht om het lijflied "The number of the beast", enige malen ten gehore te brengen zodat de focus van een ieder bij de race en niet bij de bierconsumptie ligt.
Zoals het nu lijkt zal ook deze wedstrijd weer bezocht worden door een grote schare fans en om een beetje economisch met het vervoer om te gaan is het vertrek vanaf Jan Boers vastgesteld om 09.00 uur. Een ieder die mee wil kan zich hier dus melden.
Tot slot wou ik nog even melden dat het onbegrijpelijk is dat NOC/NSF deze tak van sport nog niet olympisch heeft verklaard, dat is voor ons niet te begrijpen. Een zekere gouden medaille voor Nederland wordt hiermee wederom verspeeld.
Tot ziens in Mariënvelde.



Interviews

 

Bas

Rijder nr. 11: Bas

1. Jouw eerste race was in de Hoeve, op de 11, hoe is dit toen gegaan?
Het was een goed resultaat, wel tevreden al twijfelde ik op dat moment aan de machine. Ik dacht dat deze niet goed liep, achteraf was dat niet het geval, de baan was gewoon erg zwaar voor de 11. Het was op zich wel mooier geweest als Geert had gewonnen met de 66.

2. Je 2e race was in Duitsland, Ittersdorf , wat wil je hier over vertellen?
Ittersdorf!!! Dat heb ik volledig afgesloten. Ik wil het er niet meer over hebben.

3. Wat heb je nu geleerd van deze 2 wedstrijden? Wat ga je nu anders doen?
Geleerd (het is heel lang stil)?. Elke baan heeft zo z'n eigen moeilijkheden, uitdagingen. We moeten gewoon constant rijden om kampioen te worden. René en ik hebben wel eens uitgerekend , als je elke manche 3e zou worden maak je goede kans om kampioen te worden.

4. Heb je vertrouwen in je collega rijders René en Ellen?
Absoluut! Samen strijden, mooi man. Wie er wint René of ik? Moeilijk te zeggen. Dat zien we wel na de 3e manche, dan geven we elkaar de hand in de feesttent.

5. Nu een vraag namens heel veel vrouwen van de mannen van Annen: "Hoe zit het nu met die onderbroek?" Heb je echt bijna nooit een onderbroek aan? Wanneer dan wel? Zou je het alle mannen van Annen aanraden?
Het is iedereen aan te raden om gewoon zo nu en dan geen onderbroek aan te trekken, dat voelt lekker vrij. Wanneer wel/niet? Tja, daar is niet echt een reden voor, dan zie ik mijn broek en dan denk ik, ik doe vandaag geen onderbroek aan.

6. Wat vind je van de catering tot nu toe (je zei vorige keer, liever minder hamburgers en minder worstjes, maar meer entrecotes)?
Daar blijf ik bij. In Isodorius Hoeve was de catering te snel opgeruimd. De rijders hadden nauwelijks de tijd om na de race nog even een biertje te drinken. In Duitsland was de catering wel super, we hadden toen ook een kleinere groep, de bami was er lekker bij. Weer eens wat anders.

7. Ook zei je de vorige keer dat er meer combinewiev'n mee moesten, merk je hier al wat van?
Nee, nog niet gemerkt dat er meer combinewiev'n mee gaan. Alhoewel in Mariënvelde zijn Hilde en Natalie wel van de partij!

8. Bij de eerste race had je een goede kettingzaag te koop, heb je het verkocht?
De zaag is weer terug gegaan naar de vorige eigenaar.

9. Je vertelde dat je grootste succes je huidige vrouw is, en dat je volmaakt gelukkig bent, heb je hier nog wat aan toe te voegen?
Stom, ik was toen vergeten te zeggen dat onze zoon natuurlijk ook bij mijn geluk hoort. Verder kan ik melden dat ik als productiemedewerker op nieuw erg succesvol ben! Er is gezinsuitbreiding op komst.

10. Welke vraag hebben we niet gesteld die je wel verwacht had/of gehoopt had dat we dat juist niet zouden vragen?
Meer een opmerking: We willen nu echt niet meer, op geen enkele activiteit waar de mannen van Annen iets mee te maken hebben, dat de vlieger van Andre Hazes te horen is. In welke uitvoering dan ook. Het zelfde geld overigens ook voor Pappa van Stef Bos. De club moet het recht hebben om eventueel cd's te mogen vernietigen. Ik denk dat ik dit namens de bijna voltallige club zeg. Waarschijnlijk is alleen de voorzitter het er niet mee eens. Deze mag eventueel een keertje zachtjes neuriën, desnoods zachtjes fluiten, maar verder niets! René sluit zich hier helemaal bij aan.

 

Rene

Rijder nr. 66: Rene

1. Waarom heb jij je opgegeven als rijder?
Elke snelheidssport geeft me een enorme kick. Ik ben heel nieuwsgierig naar het rijden in Mariënvelde, ik heb hier nog nooit gereden.

2. Dit is de eerste race voor jou dit jaar, op welke combine ga je rijden? Wat verwacht je ervan?
Ik rij op de 66, ik verwacht zeker mee te doen voor de prijzen. Verleden jaar heb ik ook op de 66 gereden , dat was in Emmeloord. Toen ging de bak kapot.

3. Heb je ook een geluksvoorwerp of kledingstuk die je meeneemt, bv een geluksslipje?
Ik reken op het geluksvisje van Annemiek, die draag ik in mijn schoen. Als verrassing krijgt René voor de race in Mariënvelde en voor alle races die daarna komen het zeer zeldzame zingende tovertorretje uit de geheime Zwarte Zworgelgrotten van Zuid-Oost Tormanië. Zijn onhoorbare liedje zal hem de juiste weg wijzen. Er kan niets meer misgaan!! Deze race zal René de vis en de tor bij zich dragen daarna zal de tor het waarschijnlijk in zijn eentje af kunnen. René verteld dat zijn geluksnummer de 9 is. Vanuit de cabine van combine 66 ziet hij 99 staan!

4. Wat vind het "thuis front" er van dat je tijd steekt in combine racen?
Natalie weet dat snelheidssport een gigantische uitlaatklep voor me is. Ze vindt snelheid zelf ook leuk, ze rijd zelf moter.

5. Heb je vertrouwen in je collega rijders Bas en Ellen?
Natuurlijk! Wie er wint de 66 of de 11? Normaal zou de 66 op snelheid moeten kunnen winnen. Maar gezien de stand in het Nederlands kampioenschap maakt het niet uit als één van de machines maar wint. Ik hoop zelf een belangrijke steen te kunnen bijdragen om Nederlands kampioen te worden met ons team. Ik hoop de coureur van Emmeloord in een zetel te kunnen zetten!

6. Als de club nu ineens heel veel geld had waar zou je dat in investeren? Welke wensen zijn er nog?
Wat ik heel belangrijk vind en wat we nu beslist niet goed voor elkaar hebben zijn goede helmen. Nu hebben we "afgekeurde" helmen. Ik neem zelf mijn eigen goede helm mee. Veiligheid voor alles.

7. Wat vind je van de mannen van Annen? Wat kan er nog beter? Waar erger je je aan?
Ik erger me nergens aan. Het is een unieke club "jongens en meisjes", we zijn nu al een paar jaar samen en hebben een geweldige band met elkaar. Iedereen respecteert elkaar. De een doet meer dan een ander. Ik heb heel erg veel respect voor de harde kern, de technische dienst. Ongelofelijk wat die mannen voor elkaar krijgen. Alles kan besproken worden met elkaar echt een top club.

8. Waarom ga jij winnen?
Ik ben gedrevener dan ooit, ik heb meer zin dan ooit te voren. Verleden jaar was de twijfel over de machine er al voor de start. De machine was toen 90%. Nu start ik met een machine van 100%. Ik ben nog nooit zo gedreven geweest.

9. Wat wil je tegen de concurrentie zeggen?
Ik hoop op een eerlijke spannende wedstrijd voor de rijders en het publiek. Ik hoop dat het echt racen wordt en niet zoals op de kermis rijden met botsauto's.

10. Wat wil je nog graag kwijt?
Ik wil nog graag kwijt dat ik vooral niet wil dat het niet dragen van een onderbroek gepromoot wordt! Ik vind dat hier verder geen aandacht meer aan geschonken moet worden. Het niet dragen van een onderbroek zou verboden moeten worden. Ik snap wel waarom Bas zo nu en dan geen onderbroek draagt, hij heeft nog nooit een goede onderbroek gehad. Ik weet nog wel een goed adres in Zuidlaren, ik zal Bas voor de race in Mariënvelde een goede onderbroek sponsoren!

Verder hoop ik dat we nog heel lang met deze club doorgaan. Met wat dan ook! Als het combine racen niet meer in de mode is dan verzinnen we wel weer wat anders. Iets met speedboten? Of ter land ter zee en in de lucht. Het maakt niet uit maar vooral doorgaan met deze groep mannen en vrouwen!

Als laatste wil ik nog zeggen: "Natalie en ik gaan 31 oktober trouwen!".

 

Ellen

Rijdster nr. 11 damesklasse: Ellen

1. Je eerste race zou in de Hoeve zijn wat wil je hier nog over vertellen?
Euhm, dit heb ik compleet verdrongen. Het PK weekend heeft het helemaal weer goed gemaakt! 3 manches in de baan, dat was te gek!!

2. Je vertelde dat je rode combine klompen zocht, nou deze oproep heeft heel wat te weeg gebracht! Wat vind je hiervan?
Dat is toch echt wel heel erg leuk! Ik was samen met nog 2 dorstige combinelieden op Jiprock en wat stond daar? Een heus klompenkraampje. Toeval bestaat niet? Ronald bedacht zich niet en heeft meteen met die kerel een ontwerp bedacht en 50 paar besteld (en ze zijn allemaal al verkocht is het niet??) En nu maar blarenpleisters meenemen want het comfort van dit schoeisel is nog niet aan een ieder besteed.

3. Heb je nog meer van dit soort leuke ideeën voor de club?
We hebben het tenue bijna compleet, ik mis alleen nog korte broeken of zo en natuurlijk sokken voor in die mooie klompjes.

4. Je zou een extra kussen in de stoel krijgen en klosjes op de pedalen voor je korte pootjes. Zijn die aanpassingen aan de combine gemaakt voor jou?
Er is een speciaal ergonomisch rugkussen voor mij ontworpen en daardoor kan ik ook beter met mijn pootjes bij de pedalen komen.

5. Is nu alles naar wens?
Ja, helemaal super!

6. Je hebt in Dalerveen gereden hoe was dit voor je?
Ow, haha, zie vraag 1. maar dat is zeker een dag om nooit te vergeten, top!

7. Wat verwacht je van je zelf in Mariënvelde?
De verwachtingen zijn nu natuurlijk wel hoog gespannen nadat ik zoveel heb mogen oefenen in Dalerveen. Ik verwacht dat ik daar zeker wat aan heb en ga ervoor!

8. Wat verwacht je van je collega rijders René en Bas?
Uiteraard heel veel! Enne Bas; nait tevail zoepen zoaterdag bie Iron Maiden.

9. Welke vraag hebben we niet gesteld die je wel verwacht had? En wat is je antwoord op deze vraag?
Ik mis de Vlieger van Andre Hazes vraag. En wederom geen commentaar.

10. Wil je verder nog wat zeggen?
Dat we er zondag weer een gezellige en strijdlustige dag van mogen maken!

Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl