Mariënvelde 2007

Mechanische pech kost veel punten

Zaterdagmiddag was het weer zover, ons hele heben en houden kon weer opgeladen worden voor de 3e race om het NK in Mariënvelde. Ook het opladen is al een hele onderneming als je ziet wat er allemaal meegaat naar een race. Het lijkt af en toe wel of het team een aantal weken "on the road" is zoveel wordt er meegenomen op een trip naar een race. Toch is alles na een uurtje of anderhalf weer ingepakt en kan de reis beginnen. Gelukkig verliep de reis dit jaar zonder problemen en nadat een ieder was gearriveerd op de bekende locatie kon het kampement opgebouwd worden. Als eerste wordt natuurlijk de bierpomp geinstalleerd want na het opbouwen moet het gertsenat natuurlijk wel op de juiste temperatuur genuttigd kunnen worden.


Uit de schur met dat ding
Opladen

Ja dat moet allemaal mee
Wat hebben we ook een wielen

Zo ook weer klaar
Deze moet ook nog klaar van de winter

Nou nou
Ook belangrijk

Goed bezig
Ja dat fris schijnt allemaal mee te moeten

Wat past dat weer
Denk toch aan die gordel, kost toch 75 euri's

Keurig even wachten

's Avonds was er tijdens het dors(t)feest een spetterend optreden van The Marshalls en zelfs de ouderen onder ons konden dit waarderen. Er werd tot in de kleine uurtjes doorgefeest terwijl er een of andere malloot uit het team maar met bier bleef slepen in de tent. Waar komt die prachtige dorst toch vandaan. Ook werd er na afloop nog gebruik gemaakt van de mogelijkheid om af te pilsen in het kamp, maar dat ging voor sommigen niet helemaal lekker meer getuige de wat onstabiele zithouding op de foto's.


Zo alles staat weer
Even bijkomen

De mega piraten after party tent
We zijn elk jaar weer welkom, bedankt

Goed vertoeven hier
Mooi stukje handwerk

Goed bezig bratal
Ja ja plezier hoort erbij

Ook hier
Toch geinig dat combineracen

Lekker broen
Dik voor mekaar of niet dan

Was dat dan
Niet helemaal stabiel meer?

En weer gaan
Wie is dat dan?

Zondagmorgen was het alweer vroeg dag en werd het hele zooitje verplaatst naar de baan waar men in afwachting was van hetgeen the beast deze dag zou kunnen presteren. De supporters druppelden gedurende de morgen langzaam binnen en ook zij hadden natuurlijk hoge verwachtingen van de machine gezien de resultaten in de 2 voorgaande races (6 manches met 5 overwinningen). Echter in de 1e manche bleek al dat er iets goed fout was. De machine schakelde voor geen meter maar Bas wist er hier toch nog een derde plaats uit te halen wat op zich al een hele knappe prestatie was. Er konden toch weer 13 punten aan het totaal toegoevoegd worden, maar de zorgen bij de technische ploeg waren groot en niet onterecht bleek later.


Remtest
Keurig voor elkaar

1e manche
Dit zag er nog goed uit

Dit lijkt erop
Weer 1 ingehaald

Nu de os nog voorbij

In de 2e manche gebeurde waar we al voor vreesden, de automatenbak viel volledig uit en met een gang van zo'n 2,67 km per uur werd deze manche als zesde afgesloten. De teleurstelling was van de gezichten af te lezen. De technische ploeg dook op de machine om te kijken of er via een nood- reparatie nog wat van te maken was maar ook dit bleek ijdele hoop. De vooruit van de bak was overleden aan een sterfgeval.

Eigenlijk wilde het team de 3e manche niet meer rijden totdat er iemand om het idee kwam om eens te proberen of de achteruit het nog wel deed. Dit bleek inderdaad het geval en zo werd er besloten om de 3e manche dan maar in z'n achteruit te voltooien. Dit om de schade in punten zoveel mogelijk te beperken. Het bleek een gedurfde maar ook moelijke opgave waarbij op het rechte stuk ook nog acceptabele snelheden werden bereikt. Petje af, er werden toch nog 5 punten binnengesleept.

Nieuw onderdeel?
Achteruitrijden?

Bijna nekkramp
Dit lijkt ook wel

Ja hij is stuk
dat wordt duwen, mannen

In de strijd om de nederlandse titel hebben we een forse aderlating moeten doen deze race, maar dit team geeft nooit op dus zullen ze er in Emmeloord alles aan doen om toch op het hoogste treetje te komen.

Rest ons nog om alle fans te bedanken voor de steun en we hopen jullie allemaal weer te zien tijdens de beslissing om het NK in Emmeloord op 9 september.



Mariënvelde 2007

Voorbeschouwing

A.s. zondag is het dan weer zover de derde wedstrijd voor het NK staat op het programma. In Mariënvelde zullen de machines over weer over de heilige grond daveren om de broodnodige punten bij elkaar te sprokkelen voor het klassement. Onze machine zal bestuurd worden door Bas Erkelens, Bas heeft al de nodige ervaring hier in Mariënvelde, wie herinnerd zich niet die prachtige koprol met de nr. 11 in 2005. Dit zal zijn derde race worden op dit prachtige circuit en de verwachtingen zijn dan ook hooggespannen. Zoals altijd zullen we zaterdag al afreizen om volledig voorbereid aan de start te kunnen verschijnen.

Zaterdag zal de hele entourage opgeladen worden om 11:00 uur op de bekende lokatie, waarna de 1e lichting na een goede lunch bij clubcafe Boers af zal reizen naar het Mekka van de combineracelarij.

De supporters die zondag afreizen kunnen zich om 9 uur zondagmorgen verzamlen bij Boers waarna gezamenlijk afgereisd kan worden naar Mariënvelde waar men gelijk aan kan schuiven bij de BBQ.

Wij hopen natuurlijk dat ook hier weer een rode invasie plaatsvindt en nodigen dan ook een ieder uit om het team hier te ondersteunen.

Tot ziens in Mariënvelde.

Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl