Mariënvelde 2006

Prijzenfestival een 3e en 1e plaats


Zaterdagochtend was het weer vroeg dag, de combinatie kon weer opgeladen worden voor de 3e race om het NK in Mariënvelde. Dit is op zich al een hele happening en nadat de checklisten compleet afgevinkt waren en alles op de vrachtauto en in de bussen zat, konden we rond twee uur afreizen. Dat de reis naar een circuit toe ook niet zonder gevaren is, bleek toen de een of andere blinde chauffeur bij een benzinepomp zomaar 30 meter voor de vrachtwagen de weg opdraaide. Het was alleen aan de monsterachtige reactie van Johnny O te danken dat er hier verder geen ernstige gevolgen uit voortvloeiden. Gelukkig liep alles dus met een sisser af en kon de weg vervolgd worden naar Mariënvelde. Ons vaste kampeerterrein was weer besproken en de mannen van de keet hadden besloten dat een bezoek aan de combinerace wel een welkome afsluiting was van de vakantie. Nadat het hele spul weer was opgezet en de bierpomp was aangesloten konden we ons op gaan maken voor het dors(t)feest.


De thuisbasis
Ook hier weer een dixi aanwezig?


Het dors(t)feest was zoals altijd weer prima voor mekaar met een optreden van The Dogz en van de local heroes Kiek now us. Nadat we pak 'm beet 5 minuten in de feesttent waren traden The Dogz al op in het welbekende rode tenue. Ook de biervoorziening was in goede handen, het bleek al snel Dirk uitermate geschikt was op de voorraad op peil te houden. Er waren wat mensen die problemen hadden om het olympische tempo van Dirk bij te houden maar gaandeweg de avond ging dit steeds beter. Nadat we één voor één gesneuveld waren en iedereen de weg naar het kamp had teruggevonden konden we genieten van een welverdiende nachtrust. Deze werd voor de webmaster en zijn tentgenoot 's morgens ruw onderbroken door een stel onverlaten die meenden dat we lang genoeg geslapen hadden en met de carbidbus een bal de tent inschoten. We weten wie jullie zijn en reken erop dat we hier nog op terugkomen. Jullie zijn gewaarschuwd.


Even de juiste shirts aan mannen
Goed bezig

De helft van Bratal BV
Nog maar een keer de feesttent in


We waren alweer vroeg van de partij en na ontbeten te hebben aan de baan kon alles in gereedheid gebracht worden voor de eerste manche van de dag. De leden hadden de druk bij Bas behoorlijk opgeschroefd en er werden topprestaties verwacht. Dit was ook nodig om enigzins de aansluiting te kunnen behouden bij het leidende trio in de stand om het NK. De eerste manche verliep voorspoedig en Bas lag op een zeer verdienstelijke 2e plaats met uitzicht op de 1e toen het noodlot toesloeg. Bij het insturen van een bocht knapte de achterras en verloor Bas het rechterachterwiel, hij besloot echter door te rijden (volledig terecht) en wist toch nog een 6e plaats uit het vuur te slepen en zo 7 punten aan ons totaal toe te voegen.


Eerst even bijkomen
Even de gebeurtenissen doornemen

Volledig in de stof
Heb je een goeie reisverzekering?


Nadat de technische dienst de as had vervangen en er een nieuw achterwiel op had gezet kon Bas zich op gaan maken voor manche 2. Deze begon zoals wel vaker weer met een valse start en Bas moest alle zeilen bijzetten om het veld te passeren. Dit ging echter als een speer en deze manche kon worden afgesloten met een 2e plek wat weer goed was voor 16 punten. Het rode legioen was zeer tevreden met dit resultaat en er werd stiekum alweer gedacht aan goed resultaat in de 3e manche. Dit was niet onmogelijk, mede gezien door het grote aantal combines wat technische problemen kende in deze wedstrijd.


Even een nieuwe monteren.
Zoek de Laverda.

Het legioen
Hup d'r voorbij


In manche 3 dingen we redelijk van start en lagen we op een degelijke 3e positie. Deze konden we echter niet vasthouden aangezien we van achteren werden aangereden door een van onze concurrenten. We verloren hierdoor gelijk een aantal plaatsen, maar Bas gaf niet op en wist aan het einde toch nog knap een 4e plaats te behalen waardoor er weer 11 punten bijgeschreven konden worden. Hiermee werd het totaal op van de dag op 34 gebracht, wat uiteindelijk voor het hele team onverwacht toch nog een derde prijs in het dagklassement opleverde. Al met al een uitstekende prestatie.


Hij is fijn
Toch maar champagne


Ook bij deze wedstrijd zouden we gaan deelnemen in de damesklasse en er was een verse chauffeuse bereid gevonden om te gaan racen. Ook deze had tot de donderdag voor de race nog nooit op de machine gereden, maar tijdens de training bleek al dat Ellen het gaspedaal wel kon vinden. Na een wat mindere start tussen 2 enorme combines uit de standaardklasse begon Ellen aan een indrukwekkende inhaalrace. De ene na de andere combine werd ingehaald en uiteindelijk resulteerde dit in een prachtige 1e plek. Na Annemiek blijken we dus nog een topper in onze gelederen te hebben. Na diverse interviews te hebben moeten gegeven en na de alebussenrace kon ook Ellen de verdiende bokaal ophalen, waarna ze door alle supporters als een heldin werd binnengehaald.


Ze gaat er voorbij
De mooiste alebus

Dik tevreden
Terecht op de schouders


Volgende week wacht alweer de volgende wedstrijd in het Belgische Bree en we hopen dat we hier ook een goed resultaat neer kunnen zetten. Er zal weer een behoorlijke delegatie afreizen richting onze zuiderburen en ook in België zullen we weer proberen om het combineracen te promoten. Het is een geweldig leuk evenement waar heel veel mensen enorm veel plezier aan beleven. De supporters en leden die dit weekeinde niet meegaan is er daarna nog maar één kans om ons dit seizoen in actie te zien en dat zal zijn op 10 september in Emmeloord, dus hopelijk tot dan.



Mariënvelde 2006

Voorbeschouwing

De derde race voor het NK staat weer voor de deur en aangezien we momenteel op de 4e plek staan zal het team er deze race alles aan moeten doen om de nodige punten binnen te gaan halen om de het podium nog te gaan halen. De concurrentie is hevig en dat is natuurlijk alleen maar beter aangezien we het publiek aantrekkelijke wedstrijden willen bieden. Op dit moment wordt er nog gewerkt aan de combine om de machine optimaal aan de start te laten verschijnen in Mariënvelde.

Tijdens de derde race om het Nederlands Kampioenschap zal de machine bestuurd worden door Bas Erkelens. Bas reed ook vorig jaar op deze baan en er zal dus het een en ander van hem verwacht worden op zijn favoriete baan. Hij kent de sloten hier inmiddels als zijn broekzak en hij zal natuurlijk voor het hoogste treetje gaan.

Naam: Bas Erkelens
Wat zijn de verwachtingen voor jouw race in Mariënvelde?
Het zal een zware opgave worden gezien de achterstand op een podiumplaats, maar geloof me aan mij zal het niet liggen. De druk is natuurlijk hoog maar ik hoop hier toch een beker mee te slepen naar Annen. De start van elke manche is erg belangrijk en ik zal goed opletten om in het startschot te vallen.

Vorig jaar kwam je op spectaculaire wijze in de greppel terecht, welk greppel kies je nu?
De enige greppel waar ik dit jaar in terecht kom is waarschijnlijk als we uit de feestent komen en naar de tenten gaan. Deze greppel heeft in het verleden al meer slachtoffers gemaakt onder de leden van dit team.

Wat zijn je ervaringen met het team Scuderia Laverda?
Het is een super team, iedereen is enorm enthousiast. Het is onbegrijpelijk dat niet alle Nederlanders in Annen wonen en het combineteam steunen.

Ook in zullen we in de damesklasse uitkomen en het combinewief tijdens deze race zal Ellen van Dijk zijn. In de komende week zal er ook nog een interview met Ellen geplaatst worden. Zij was gisteren echter niet in de kroeg aanwezig.

Bas

Naam: Ellen van Dijk
We hebben in de damesklasse na het succes van Yde wel wat te verdedigen, wat ga jij doen?
Een goede voorbereiding is het halve werk en gang is alles volgens de penningmeester. Ik ga er natuurlijk alles aan doen om de 1e plek van Annemiek te evenaren. Ik lust ook wel champagne.

Moeten er nog aanpassingen gedaan worden aan de combine denk je?
Ik denk dat er klosjes op de pedalen moeten en ik zou er ook graag een loveseat in hebben.

Is bij jou ook bekend dat de chauffeur de avond van tevoren niet mag drinken.
Ai, dat wist ik niet dus. Wie moet er dan dansen op de bar? Ik denk dat dat wel eens het grootste probleem kan worden, maar goed alles voor het team.

Ellen

Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl