Emmeloord 14 september 2008

Nait D8 Nederlands kampioen tweidoezend8

Het weekend van de waarheid begon zoals eigenlijk elke voorbereiding voor een wedstrijd, al was het een of andere lid van het team wel wat nerveuzer dan normaal voor een race. Zaterdagmiddag werd de hele zaak opgeladen en ingepakt en er werd volop gespeculeerd over de kansen van het het team op de Nederlandse titel. De een zag zich zondagavond al met meerdere consumpties in de borst volop meezingen met de band, de ander twijfelde nog en beweerde dat de race eerst nog maar eens verreden moest worden. Nu waren de ervaringen in het verleden met de race in Emmeloord natuurlijk ook niet van dien aard (nog nooit alle manches uitgereden) dat het een kwestie was van even de titel ophalen.

Om goed voorbereid en uitgeslapen aan de start te verschijnen had het team besloten om zaterdagnacht om 07.00 uur te vertrekken uit Annen. Menigeen stond in de werkplaats nog met de ogen op half zeven zich tegoed te doen aan de zoveelste bak zwarte koffie toen het sein gegeven werd om af te reizen naar Emmeloord. Dat menigeen niet helemaal in zijn/haar normale doen was bleek wel uit het feit dat, nadat de stofwolken van de vertrekkende meute was opgetrokken, de voorzitter (en rijder deze dag) nog gewoon op zijn oprit stond.
Zo koel als de man altijd al is greep hij de telefoon en belde hij even een van de leden om te vragen of het ook mogelijk was dat hij ook nog meekon vandaag.

Aangekomen in Emmeloord werd het kampement weer in rap tempo opgezet en kon men zich tegoed doen aan de zeer gewaardeerde broodjes ei van ons culinaire duo Bratal BV. Gedurende de ochtend druppelden de supporters gestaag Emmeloord binnen en maakte het team zich op voor misschien wel belangrijkste manche van het jaar. De rekenwonders van het team hadden berekend dat de nr. 66 in 3 manches in totaal 11 punten zou moeten pakken om de Nederlandse titel mee naar Annen te nemen. De opdracht was duidelijk, Klaas Jan moest in de 1e manche zodanig bekeken rijden dat de leden van het team de resterende manches met een veilige bloedruk konden uitkijken. De 11 daarentegen had van het team alle vrijheid gekregen om de 2e plaats in het algemeen klassement te verdedigen. Zo gezegd zo gedaan en in de 1e manche kwam het droomscenario gelijk al uit. De 11 met aan het roer Barelt schoot weg bij de start en reed de gehele manche soeverein aan de leiding van het veld. Klaas Jan op de 66 reed een zeer bekeken manche en haalde hierin de benodogde 3e plaats binnen waarmee winst in het NK een feit was. Het moet hier even vermeld worden dat onze grootste concurrent om de titel, Erwin Hoesstee met de nr 1, al in de eerste bocht uitviel met een gebroken steekas.

Reacties:

Klaas Jan: Toen de nr.1 uitviel dacht ik meteen ik moet a. geen pech krijgen en b. Barelt niet inhalen en stug zo doorzetten en gelukkig ging dat helemaal goed!

Rick Pauwels (Beuker): euhm, ze noemen me al Rickie Beuker. Arjan en ik hadden een fust bier achter 't huus weggehaald bij Barelt maar dat bleek de laatste te zijn. oeps. Dus er waren wat dorstige mensen die mij ineens Ricky Beuker noemen (de meesten zullen wel begrijpen waarom).


Ziet er weer goed uit
Start 1e manche


Helaas, niets aan te doen
Zo gaat ie goed


Tactisch sterke manche
En daar zijn de matadoren weer


Het feest kan beginnen
De eerste biertjes kunnen genuttigd worden


Aangezien graag een ieder het einde van het seizoen wil kunnen halen en ieder team weet hoe vervelend het is als je door botte pech moet uitvallen, hebben de leden van de technische commissie na overleg met Erwin Hoestee toch nog geprobeerd om de machine van Erwin weer zover te krijgen dat hij de resterende 2e manches toch weer aan de start kon verschijnen. Helaas is de poging niet gelukt, maar het is in ieder geval geprobeerd.


Even de schade bepalen
Wat voorbereidingen treffen


Precisiewerkje
En lassen die hap


De feestcommissie had voor de supporters een verassing geregeld in de vorm van een kampioensshirt, die gretig aftrek vonden. Dit leverde echter weer een probleem op voor Wim "de stem zonder rem" Bremmer die het rode legioen niet meer kon traceren in de menigte. Nadat dit ook weer was rechtgezet, konden de machines beginnen aan de 2e manche van de dag. Hierin kon Klaas Jan dus nu ook gewoon het gaspedaal vol indrukken en dit was niet aan dovemansoren gericht. Het gas ging er vol op en na een prachtig duel met de nr 63 kon de 66 via het behalen van een 2e plaats weer 16 punten aan het totaal toevoegen. De 11 met Barelt als chauffeur bleek op deze ondergrond toch ook zeer goed uit de voeten te kunnen en hij sleepte er in deze manche een 3e plek uit waarmee zijn totaal voor de dag met 13 punten werd opgehoogd.

Reacties:

Jan O: Goede manche! Ik ben echt hartstikke blij want we zijn kampioen geworden en daar vechten we natuurlijk al jaren voor (zegt hij terwijl hij wat traantjes wegpinkt)! In de 3e manche hoop ik op een 1-2tje.


Even de scores doornemen
Hebben we genoeg?


Kennelijk niet, op naar de pomp
Bratal kennelijk weer goed bezig


Start 2e manche
Keurig 1 en 3


Hij gaat lekker zo
Even een achterblijver voorbij schieten


Even een interview met de Stem
Ook nog maar een interview met radio Flevoland


De 3e manche van de dag beloofde nogmaals een spektakel te worden aangezien beide machines ook nog eens een keer de dagprijs binnen konden halen. Heel af en toe geeft uw reporter weleens een steek onder water, maar het moet me nu toch ook even van het hart dat de 66 in deze manche liep als nooit tevoren, wat een snelheid. Dus een complimentje voor de technische mannen lijkt me hier wel op zijn plaats. De nr 63 kon in deze manche onze "Beast" echt niet bijbenen en Klaas Jan pakte in deze manche de volle winst. Wat dan wel weer jammer is is dat de rijder dan niet ziet dat hij al over de finish is. Klaas Jan ging de volgende bocht vol aan, echter met zoveel gang op de ket, dat hij de machine niet meer kon houden. Dit alles had onderstaande fotosessie tot gevolg.

Het leek wel of de nr. 11 in de 3e manche moe was van het seizoen, maar Barelt wist de machine uiteindelijk toch nog naar een 4e plaats te slepen, waardoor de successen compleet waren. Nummer 2 (66) en 3 (11) in het dagklassement en belangrijker nr. 1 en nr. 2 in het algemeen klassement van het Nederlands Kampioenschap. Een naar wij denken uitmuntende prestatie. We hopen dat we dit volgend jaar natuurlijk een vervolg kunnen geven. Eindelijk een titel voor de heren want menigeen werd al een beetje gefrustreerd van de dames die tot op heden de enigen waren die een Nederlandse titel in de wacht hadden gesleept.

Reacties:

Jan van Rein: Klaas Jan reed beter dan Barelt, Klaas Jan leek een betere souplesse te hebben met sturen. En die koprol na de finish was gewoon blindheid van de chauffeur.

Lammert: Op een gegeven moment reed Klaas Jan wel goed, na de finish de koprol niet gezien! Alles was vandaag weer prima voor de bakker.


Even overleggen over de beste strategie
Bratal ook weer lekker bezig


Het wordt steeds gekker (overigens aangeboden door Bas)
Hier ook maar eens aan lassen


Nieuwste aanwinst
Start 3e manche


Het gaat nog goed
Niets aan de hand


Ook goed bezig
Even een showtje voor de supporters


Crash Klaas Jan (waarvoor dank aan Bert-Jan Aling)

Geen commentaar
Geen commentaar


Geen commentaar
Geen commentaar


Geen commentaar
Geen commentaar


Geen commentaar
Geen commentaar


Geen commentaar
Geen commentaar


Geen commentaar
Geen commentaar


Geen commentaar
Geen commentaar


Geen commentaar
Geen commentaar


Geen commentaar
Geen commentaar


De fotograaf van de crash



Deze spectaculaire koprol is ook op film vastgelegd, deze is te vinden op YouTube.


Na al dit spektakel was het natuurlijk nog de beurt aan de Ellen om te proberen de 2e plaats in het NK damesklasse vast te houden. Ellen ging de wedstrijd bekeken aan en het was natuurlijk de bedoeling om later in de wedstrijd het surplus aan wedstrijdervaring uit te buiten en het veld 1 voor 1 op te slokken. Echter dat liep even wat anders dit keer, na een crash moest Ellen helaas de strijd staken.

Reacties:

Ellen: Het was in 1 woord een kutrace. Het waren net veredelde botsauto's waarin en waartussen ik beland was. Het begon al bij de start, daar reed ik over een wiel van de Beverol heen omdat 'ie volgens mij scheef wegreed. Later in alle bochten, wat ik ook probeerde, werd mij de pas afgesneden. Op het laatst dacht ik, laat ik maar eens de buitenbocht proberen, word ik vanachteren geramd grrr. En vervolgens nam ik de uitdrukking " met de vlam in de pijp" iets te letterlijk. Maar het mag de pret niet drukken (alhoewel...) we zijn tenslotte KAMPIOEN!!!

Erik: Ellen heeft aardig bekeken gereden maar ja wel veel pech zeg. Ze werd constant aan de kant geramd en afgesneden. Ik schrok me helemaal lens toen ik de combine zag vlammen. Ik kon het niet afhinkelen om er naartoe te gaan maar gelukkig waren er gauw mannen ter plekke en werd de brand geblust. Zo nu eerst een biertje en op noar Annen, feestje vieren


Ze kent geen angst
Hier gaat ie nog picobello


Mooie actie
Nog volop in de strijd


Geen paniek, wat naverbranding in de uitlaat
Niets aan de hand


En afslepen
En afslepen


Nadat de champagne rijkelijk had gevloeid en we de prijzen hadden opgehaald kon de terugreis naar Annen aanvaard worden. Ook hier had de feestcommissie aan gedacht en bij intocht in Annen werd het team al verwelkomd door een signaleringsbord van de firma Krans (waarvoor dank) met daarop de felicitaties voor het team. Nadat de combines en aanverwante artikelen weer waren afgeladen en opgeruimd kon het team zich op gaan maken voor de uitsmijter van de dag. De feestcommissie had de lokale band Mixed Music bereid gevonden om het entertainment van de avond te verzorgen, wat de enige juiste keuze bleek te zijn. De band kreeg zelfs de meest ongetalenteerde (of had dit andere oorzaken?) dansers op de dansvloer. We willen hierbij de band hartelijk bedanken voor het super-optreden deze avond. Ook was er weer ruimte voor de inmiddels zeer befaamde surprise-acts, het blijkt dat er binnen het team ook steeds meer muzikaal talent opstaat en ik denk dat het een kwestie van tijd (en zangtalent) is voordat de eigen Scuderia Laverda Rockband het levenslicht gaat zien.


Dagprijs winnaars


Mooi geregeld
Bedankt Lucien


Zware bonuspunten voor de band
Fijne band, niks mis mee


Gele geweld Annerveenschekanaal ook aanwezig
Wat alweer een dorst


Ook de Groene Os vertegenwoordigd
Hij probeert het steeds weer


Het gelukkig ze zijn er nog
Deze zal ook wel weer overal en nergens opduiken


Weer top geregeld, Jan en Heleen
Hij is er weer


De stemming is goed
Multi-talentje op de bas


Tot slot willen we alle sponsoren, donateurs en supporters bedanken voor de geweldige wijze waarop ze al jaren het team ondersteunen en we hopen dat we ook in de komende jaren op jullie steun kunnen rekenen.

We hopen jullie allemaal te kunnen begroeten op zaterdag 4 oktober a.s. wanneer de inmiddels befaamde feestavond van Scuderia Laverda weer gepland staat. Voorafgaand aan dit spektakel wordt er 's middags vanaf 13:00 uur voor sponsoren, donateurs en teamleden een opstapdag gepland waar men 2 rondjes kan rijden op 1 van beide machines. Voor een natje en een droogje zal gezorgd worden. De uitnodiging met exacte locatiegegevens etc. hiervoor zal nog verstuurd worden.



Emmeloord 14 september 2008

Voorbeschouwing

A.s. zondag is het dan zover, de ontknoping van het seizoen 2008 bij de combineracers. Een uitermate interessante dag voor een ieder die het team een warm hart toedraagt, gezien het feit dat we voor het eerst in de geschiedenis van dit team, de Nederlandse titel naar Annen kunnen halen.
Niets wordt aan het toeval overgelaten om deze titel ook inderdaad naar Annen te halen. De technische commissie heeft alles uit de kast gehaald om de machine zo optimaal mogelijk aan de start te laten te krijgen en de geruchten gaan dat de 66 deze race zelfs alle cilinders in gaat zetten om het doel te verwezenlijken.
De verwachting is dat we deze race ondersteund zullen worden door een waar legioen aan supporters uit Annen die het team hopelijk naar de titel zullen schreeuwen. Als alles loopt zoals het zou moeten lopen dan is er voor degene die de trip niet kan maken naar Emmeloord 's avonds in clubcafe Jan Boers live muziek aanwezig, om er een leuk feestje van te maken. Ook de mensen die meegaan naar Emmeloord zijn hier natuurlijk welkom en verder iedereen die wel eens weer toe is aan een feestje.
Dus graag tot zondag aan de baan of zoals gezegd in clubcafe Jan Boers.

PS. De supporters verzamelen zich zondagmorgen om 10 uur bij Jan Boers om vanaf daar de reis naar Emmeloord te ondernemen.

 

Interviews

 

Barelt

Rijder nr. 11: Barelt

1. Klopt het dat je op de 11 gaat rijden?
Ja, daar ben ik ook blij mee. De 66e kan Nederlands kampioen worden. De 11 staat 2e, dus mag ik voluit rijden! Ik ga er maximaal voor, ik moet gewoon elk gat pakken. Maar het moet wel een eerlijke race worden.

2. In Yde reed je op de 66, dat leek een eenvoudige overwinning, wat verwacht je dat Klaas Jan met de 66 gaat doen?
Klaas Jan heeft maar één opdracht; hij moet 11 punten pakken in 3 manches. Het mooiste was als hij dit direct in de 1e manche wist te halen. Daarna kan hij ook vol uit gaan.

3. Wat verwacht je van de strijd in Emmeloord? Zullen alle combines aan de start verschijnen?
Ik hoop dat alle combines aan de start verschijnen. Als ze er allemaal zijn wordt het een fantastische race. Voor de 11 hoop ik op regen maar voor de 66 eigenlijk niet.

4. Het verschil in "de top" is heel klein, dit legt op alle chauffeurs veel druk, hoe kan jij hier mee om gaan?
Onder druk kan ik het beste presteren.

5. Hoe ga je reageren als de club in Emmeloord kampioen gaat worden?
Emotioneel. (als hij er nu al aan denkt springen hem de tranen al in de ogen, de voorzitter, wat een gevoelig mens is hij toch)

6. En stel je voor dat dit niet gaat lukken, wat dan?
Dan moeten we in de winter heel hard aan het werk om toch weer door te gaan, we laten het er nooit bij zitten!

7. Verleden keer stelden we de volgende vraag en was dit je antwoord: We hebben gehoord dat jullie een nieuwe combine willen gaan bouwen, wat gebeurt er dan met de nr. 11? Of gaat de nr. 66 weg?
We zijn in overleg met de technische commissie inderdaad bezig om deze winter weer een nieuwe combine te bouwen. Het plan was om de nummer 11 te verkopen maar gezien de ontwikkelingen kan het ook de 66 worden die er uit gaat, maar dat zien aan het eind van het jaar wel. Maar als er belangstellenden zijn voor een van de combines, die kunnen altijd even komen praten.

Valt hier nog wat aan toe te voegen?
In principe hebben we al een beetje besloten dat de 11 er uit gaat. De 66 blijft zo. En de nieuwe moet dan weer sneller worden dan de 66.
Dus de 11 is te koop? Ja in overleg met de mannen van Annen. Kan de koper het "krijgen" zoals hij zelf wil.

8. Ja, en dan toch nog even terug komen op je zangtalent. Misschien heb je ondertussen al begrepen dat niet iedereen je zangtalent waardeert. De "Vlieger en Pappa" zijn voor de mannen van Annen verboden liedjes. Wat vind je hier van?
Ik heb hier geen commentaar op. Ze merken het wel. Er is al weer wat nieuws gaande maar dat vertel ik nog niet (o nee hè?)

9. Je gaf zelf aan op de site dat je verwacht dat Drenthina is geregeld voor Emmeloord, denk je dan dus ook dat de club dit liever hoort dan je eigen stemgeluid?
(twijfel) Ja, waarschijnlijk wel, maar ik begrijp dit niet, ik kan toch geweldig zingen?

10. Wil je verder nog wat zeggen?
Het zal wel groot feest worden na afloop van Emmeloord als we terug zijn in Annen (als we kampioen zijn geworden) Ik heb begrepen dat de feest commissie live muziek heeft geregeld. Mocht er toch geen live muziek zijn, wil ik natuurlijk best zelf live zingen!

Verder wil ik nog alle sponsoren, donateurs, fans bedanken zonder hen wordt het tenslotte niets! Bedankt!!

 

Klaas Jan

Rijder nr. 66: Klaas Jan

1. Heb je al eerder op de 66 gereden? Zo ja, waar? En hoe ging dat toen?
Ja, vorig jaar in Yde en dat ging goed.

2. Wat heb je hier van geleerd? Weet je nu wat je juist wel / niet met doen?
Dat je rustig je kans af moet wachten want we zijn snel genoeg.

3. Dit wordt je eerste race van het jaar, je rijdt op de 66 wat verwacht je hiervan?
Dat we kampioen worden natuurlijk.

4. Er ligt nog al een zware druk op je, de Mannen van Annen kunnen kampioen worden dit jaar. Hoe ga je om met deze druk?
Tot nu toe nog nergens last van.

5. Stel je voor dat het geweldig gaat in Emmeloord en we worden kampioen hoe reageer je dan?
Uitgelaten.

6. Stel je voor dat alles mis gaat en we worden geen kampioen, wat dan?
Jammer, maar dan we hebben we er alles gedaan.

7. Heb je vertrouwen in je collega rijder Barelt?
Ja, dat heeft hij al bewezen.

8. Wat vind je van de mannen van Annen? Is er iets wat je anders zou willen?
Nee, topclub.

9. Als de club ineens heel veel geld had waar zou je dat dan in willen investeren?
Pfff, ik denk dat we alles al goed geregeld hebben.

10. Wat zou je aan je zelf willen veranderen?
Eerlijk gezegd ben ik best tevreden met mijzelf.

11. Wat wil je tegen de concurrentie zeggen?
Succes jongens, dat de beste mag winnen!

12. Wil je een oproep doen? Of advertentie plaatsen?
Komt allen naar Emmeloord!

13. Welke vraag hebben we niet gesteld en had je wel verwacht en wat is dan je antwoord op deze vraag?
Eigenlijk mis ik geen vragen, maar ik wil nog wel graag iets toevoegen: ik vind het mooi dat we zo'n goede samenwerking hebben met het team van Eext.

 

Ellen

Rijdster nr. 11 damesklasse: Ellen

1. Ellen, de laatste wedstrijd dit jaar voor je, wat verwacht je hiervan?
Spannend, de laatste keer, maar ik heb er wel vertrouwen in hoor.

2. Je hebt dit jaar een paar keer gereden weet je nu je zwakke en sterke punten?
Uhm: mijn zwakke punten, tja, ik denk dat ik toch nog te voorzichtig ben, bang? Ik heb het ding gewoon nog niet helemaal onder controle. Dan denk ik; ik ga dit doen, en dan doet dat ding iets heel anders! En dan raak ik lichtelijk in paniek. Mijn sterke kant is dat ik ondanks deze onzekerheid wel gas durf te geven, en het gaspedaal wel goed indruk hoor.

3. Kunnen de vrouwen van de mannen van Annen dit jaar (alweer) Nederlands kampioen worden?
Volgens mij kan dit niet meer, jammer genoeg.

4. Wat verwacht je van de 66 met Klaas Jan en de 11 met Barelt?
Ik heb er veel vertrouwen in, in beide mannen en in beide machines.

5. Hoe ga je reageren als de Mannen van Annen Nederlands kampioen gaan worden?
Dan ga ik volledig uit mijn dak. Ik reken op een super after party in Annen.

6. En stel je het dramatische idee voor dat dit niet gaat lukken, wat dat?
Dan ga ik mezelf denk ik een week lang opsluiten met een doos tissues.

7. De technische commissie is aan het denken hoe ze hun tijd goed door kunnen brengen deze winter. Welke "combine wensen" zou jij hebben? Aan welke "eisen" zou de combine in jouw ogen moeten voldoen?
O man, dat is moeilijk. Misschien toch een iets makkelijker in en uit stap voor de iets corpulentere mensen! Ha ha ha.

8. Vorige keer stelden we je de volgende vraag naar aanleiding van het succes van de rode klompen, wat overigens jou idee was:
Heb je nog meer van dit soort leuke ideeën voor de club?
Je antwoordt was toen:
We hebben het tenue bijna compleet, ik mis alleen nog korte broeken of zo en natuurlijk sokken voor in die mooie klompjes.
Heb je enig idee of de inkoop-reclame commissie hier al mee bezig is?
Nee, ik heb hier niets meer van gehoord. Ik zal binnenkort nog wel eens poolshoogte nemen.

9. Wil je verder nog wat zeggen?
Ik hoop gewoon dat het zondag weer een gezellige en strijdlustige dag wordt.

Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl