Emmeloord 2006
Seizoen 1 manche te lang!Een deel van het succesvolle team (waaronder de beide chauffeurs voor Emmeloord) van Scuderia Laverda was zaterdag al vol goede moed afgereisd richting Emmeloord om daar al eens even enthousiast sfeer te gaan proeven. Nadat het kamp was opgeslagen en de BBQ en de bierpomp waren aangesloten konden we ons opmaken voor ons debuut op het pieperfestival. Het is de ploeg deze avond niet helemaal duidelijk geworden wat er door de piepers zit in Emmeloord maar laten we het erop houden dat het mannelijke deel van de aanwezige teamleden behoorlijk last van de nekspieren hadden.
Na terugkomst vanuit de feesttent werden we nog even hartelijk ontvangen door onze vrienden uit de Harskamp die het zoals gewoonlijk ook weer uitstekend voor elkaar hadden. De mannen hadden een fijne karaokeset bij zich, op zich leuk ware het niet dat er in ons team iemand is die dan gelijk meent De Vlieger ten gehore te moeten brengen. Ondergetekende heeft dit helaas niet kunnen verhinderen ondanks de tackle die waarschijnlijk iets te laat werd ingezet. Maar al met al was het een hele gezellige avond en wij denken dit volgend jaar dan ook maar weer te herhalen.


Zondagmorgen was de voorzitter al weer vroeg op de been om de transportploeg te verwelkomen, die Annen in alle vroegte al hadden verlaten om op tijd op het rennerskwartier aanwezig te zijn. Bij aankomst droop de teleurstelling van de gezichten van de transportploeg aangezien de vertrouwde broodjes bal dit keer ontbraken. Maar ik denk dat het wel goed is dat de heren transporteurs weer een keertje met beide benen op de grond gezet worden. Ze worden toch elke reis weer in de watten gelegd en dat mag ook wel een keer vermeld worden.
Nadat de combine was afgeladen en ook de rest van de technische commissie was gearriveerd met de resterende onderdelen kon de machine gereed gemaakt worden voor de 1e manche van dag. Het team was goed doordrongen van het belang van de laatste wedstrijd van het seizoen, er moesten punten gehaald worden om een derde plaats in het eindklassement van het NK te behalen. De missie was duidelijk de plaatselijke helden van het team Beverol (7 punten meer in de tussenstand) moesten achter on gelaten worden. In de 1e manche verliep alles nog voorspoedig en na een enerverende manche werd deze besloten met een 2e plaats, terwijl de directe concurrent zich tevreden moest stellen met een 4e plaats. De eerste 5 punten waren dus ingelopen. Na de manche echter klaagde de chauffeur van vandaag Barelt al over een niet goedlopend jaguarblok (hoe is het mogelijk). Het euvel bleek echter niet te verhelpen en op hoop van zegen werd de wedstrijd voortgezet.




In de 2e manche gaf de motor nog een keer alles wat er nog inzat, maar het bleek al dat de snelheid van de machine minder werd. Desondanks kon er deze manche nog een derde plaats uit het vuur worden gesleept en we liepen weer 2 punten in op onze conculega's. Dat betekende dat we beide met 130 punten de laatste manche in zouden gaan en daarin dus zou worden beslist wie op het podium zou eindigen dit seizoen. De laatste manche in Emmeloord lijkt ons team niet erg veel geluk te brengen, nadat we vorig jaar in zeer kansrijke positie hier al uitvielen met een afgebroken achterwiel was het nu de beurt aan de motor om de geest te geven. Na driekwart ronde was het einde oefening voor de machine en de teleurstelling was dan ook groot onder het meegereisde supporterslegioen. Een vierde plaats in het eindklassement was dit jaar wederom het hoogst haalbare, onze felicitaties gaan uit naar de teams van Harrie ten Brummelhuis/Nicole Pot, Jeroen Hoestee en de Beverol met hun behaalde posities in het NK.








Maar voor ons bleek het toch nog niet helemaal over te zijn, want op de een of andere wonderbaarlijke wijze kon Barelt de machine weer aan de praat krijgen om onze leidende positie in het damesklassement te kunnen verdedigen. Gezien de aan de start verschijnende concurrentie was het noodzakelijk dat de manche uitgereden zou worden om de titel in het NK van de vrije klasse binnen te slepen. Ellen wist de machine aan de praat te houden, de race uit te rijden en zodoende voldoende punten te behalen om het NK in de vrije klasse binnen te slepen. Een zeer knappe prestatie van de vrouwen van de mannen van Annen. Er wordt al over gedacht om de website te hernoemen naar vrouwenvanannen.nl. Als klap op de vuurpijl bleek ook nog eens dat Ellen als derde was geeindigd in het dagklassement en er dus alweer een beker aan het toch al indrukwekkende totaal van dit seizoen kon worden toegevoegd.




In de herenklasse bleek na een gehonoreerd protest dat de daguitslag toch iets anders zou zijn dan in eerste instantie was bepaald zodat later bleek dat we ook hier nog een gedeelde 3e plaats in de daguitslag hadden bereikt. Dus ook hier was er volop reden om even een extra biertje te gaan nemen. Ook een aantal sponsoren liet zich niet onbetuigd en boden een premie aan, hiervoor bedanken wij Rieks Schuiling en Voegbedrijf Homan van harte. De premies zullen goed besteed worden aan de nieuwe machine die deze winter gebouwd gaat worden.




Het NK-seizoen is helaas ten einde en we willen deze gelegenheid dan ook even aangrijpen om een ieder die het team op welke wijze dan ook ondersteund heeft hartelijk hiervoor bedanken en jullie uitnodigen op de nu al legendarische feestavond van Scuderia Laverda op zaterdag 7 oktober 2006 in cafe d'Anner Oele (voor info zie verderop op de site).
Wij trekken er echter nog een aantal keer op uit om het team te promoten en a.s. zondag (na vervanging van de motor) is de machine te bewonderen tijdens de grasbaanrace in Annen. De week daarna zullen wij deelnemen aan een demonstratie wedstrijd in Bornerbroek (vlakbij Almelo). Ook hier zal het team zich weer van zijn beste kant laten zien. We hopen en weten het wel zeker dat de supporters nog niet combinemoe zijn en hier het seizoen op passende wijze willen afsluiten. Dus tot ziens in Bornerbroek of indien je niet meegaat tot ziens op de jaarlijkse feestavond.
Emmeloord 2006
VoorbeschouwingA.s. zondag is het dan zover, de beslissing om het Nederlands Kampioenschap in Emmeloord staat op het programma. Gezien de stand is er nog van alles mogelijk in de top 5 zodat het beloofd een spannende afsluiting van het combineseizoen te worden.
Gezien de belangen in deze laatste wedstrijd verwachten dat een hoop fans de weg naar Emmeloord zullen vinden om het team daar de ondersteunen. De wedstrijden beginnen om 12:00 uur en er zal om 10:30 uur vertrokken worden vanuit clubcafe Jan Boers, om op tijd bij de ontkoping aanwezig te zijn.
De beslissingswedstrijd om het Nederlands Kampioenschap zal gereden worden door Barelt Schuiling. Barelt reed vorig jaar 2 races en wel in De Hoeve en in Luxemburg, beide keren wist hij een beker mee naar huis te nemen. Het zal hem er alles aan gelegen zijn om dit ook jaar een beker mee naar Annen te nemen. Het liefste gelijk twee natuurlijk, want de vierde plaats in het klassement van het Nederlands Kampioenschap smaakt naar meer.
Naam: Barelt Schuiling
Wat zijn je verwachtingen voor de race in Emmeloord?
Er is in mijn ogen maar 1 optie en dat is een plaats op het podium. We moeten 17 punten goed maken op
de nummer 2 en nog meer op de nummer 1 maar we gaan ervoor en zien dan wel waar aan het einde van de dag
het schip is gestrand.
Wat vind je van de verloop van het seizoen tot nu toe?
Het seizoen gaat tot op heden vrij goed. We lopen nu, vergeleken met vorig seizoen, iets meer schade op,
maar dat komt ook doordat we dichter bij de top komen. Vorig jaar moesten we het hebben van uitvallers
voor ons, maar dit seizoen kunnen we steeds beter meekomen.
Wat vind je van het team Scuderia Laverda?
Het is een geweldig mooi zooitje ongeregeld bij elkaar. Ondanks dat er veel verschillende karakters in het
team zitten zijn er onderling nagenoeg geen problemen. En als er al eens een probleem is dan doet een rondje
door het veen wonderen.
