Emmeloord 2005

Prachtige 3e plaats behaald.

De laatste wedstrijd van het seizoen 2005 is Emmeloord en gezien de vorderingen die we dit jaar hebben gemaakt met de combine, waren de verwachtingen hooggespannen. De rekenmeesters waren het erover eens dat een 2e plaats in het NK nog een haalbare kaart was. Hiervoor moesten er wel enkele klinkende resultaten worden behaald, maar dat lag in de mogelijkheden met deze combine. Om ook maar niets aan het toeval over te laten hadden we de chauffeur van deze dag Geert Mulder afgelopen donderdag en vrijdag hevig laten trainen op de combine om maar zoveel mogelijk kilometers in de benen te hebben.

De combine is er klaar voor.
De chauffeur van vandaag.


Het vervoer van de combine lag vandaag in handen van Lucien die natuurlijk zelf ook weer van de partij was. Lucien nog bedankt voor de goede zorgen en het beschikbaar stellen van het transport. Bij de aankomst in Emmeloord werd natuurlijk eerst de combine geprepareerd voor de races en werd het kampement samen met Krans opgezet. Nadat ook de BBQ en de bierpomp weer waren geïnstalleerd bleek dat ook in Emmeloord de supporters weer in grote getale de weg hadden gevonden naar de polder. Nadat de eerste tonen over de baan schalden, bleek dat onze favoriete speaker (bij deze ben je uitgenodigd voor de feestavond) ook deze dag weer opgetrommeld was om de het publiek weer te voorzien van de meest accurate feiten.

De remproef werd goed doorstaan en we ons op gaan maken voor een spannende dag racen.

Goed geregeld dat vervoer.
Eerst even alles voor de inwendige mens regelen.



Het werden er steeds meer.
Favoriete speaker (geheel rechts).


De 1e manche brak aan en Geert spoot als een gek uit de startblokken, bij het ingaan van de eerste bocht lagen we op de 2e plaats en gedurende deze manche bleek al dat we goed mee konden komen in het veld. De lijn die we in Luxemburg hadden ingezet, konden we hier goed doortrekken. De nr. 63 was echter in deze manche te snel en we moesten genoegen nemen met een 2e plaats, de eerste 16 punten waren binnen. Dit was voor ons natuurlijk een uitstekend resultaat aangezien we de andere concurrenten voor de 2e plaats in het NK verder allemaal achter ons hadden gelaten.

Concentratie aan de start.
Toch een redelijke achterstand op de koploper.


Door de uitslag van de 1e manche waren de supporters natuurlijk nog enthiousiaster en er werd al gesproken over formaten van bekerkasten waar je u tegen zegt. Er moest natuurlijk nog wel even geraced worden. De 2e manche ging van start en het leek alsof de combine niet meer zo snel liep als in de 1e manche, dit bleek ook wel want we lagen gedurende de hele manche op de 5e plaats en we konden onze voorgangers niet voorbij komen. In de laatste bocht hadden we echter wat geluk toen de combine die op de 4e plaats lag uitviel, en we zodoende toch nog 11 punten aan ons totaal konden toevoegen.

Nadat de rijder gedebriefd was bleek al snel wat het euvel was. Er bleek wat vuiligheid in de benzinepomp terechtgekomen te zijn waardoor de machine niet voldoende brandstof kreeg. Dit was gelukkig een euvel wat eenvoudig te verhelpen was en de technische commissie ontfermde zich gelijk over de combine voor een laatste servicebeurt. De overige leden, supporters en groupies konden zich zoals altijd weer tegoed aan de talrijke culinaire hoogstandjes die de catering ons weer voortoverde.

Iedereen was hier natuurlijk weer uitermate content mee, want drinken en eten is toch een grote hobby van de meesten.

Even met de rijder de zaken doornemen.
Benzinepomp even schoonspuiten met een man of tig.



Ja, ze waren er weer.
Ja ja de culinaire hoogstandjes zijn niet van de lucht.


Nadat de rekenmeesters alle mogelijkheden hadden bekeken bleek al dat de 3e manche doorslaggevend zou zijn voor de bepaling van de eindklassering in het NK. Alles moest uit de kast gehaald worden om onze op dat moment 3e positie te verdedigen. Dit was niet aan dovemansoren gericht en Geert besloot om de aanval te openen. De start was uitstekend en we waren gelijk in een fel duel verwikkeld met de nr. 63 die deze dag ook zeer strak reed waarvoor onze complimenten. De combine liep voortreffelijk en de mogelijkheden op een 2e plaats in de daguitslag en een 3e plaats in het NK waren volop aanwezig toen het noodlot toesloeg. Het achterwiel van de combine brak volledig af en alle kansen waren verkeken, dachten we. Nadat de organisatie een en ander had berekend bleek achteraf toch nog dat we de 3e plaats in het dagklassement hadden veroverd. Een hoop mensen zijn hier nog steeds erg gelukkig mee, aangezien we nu over meerdere rijders beschikken die bekers binnen kunnen halen.

Hierna konden we de thuisreis aanvangen en bij d'Anner Oele het seizoen nog even evalueren onder het genot van ettelijke consumpties.

Volop in de achtervolging.
Achterwiel volledig verdwenen



Dik in orde, weer een beker.
Een tevreden ploeg.



Kom wie goan noar huus.
Combinewiefie van de maand september.



Wat duurt dat evalueren altijd lang.


Hier nog even een overzicht van de eerste 4 combines in de einduitslag van het Nederlandse Kampioenschap 2005 in de vrije klasse

Nr. 1 NK Vrije Klasse
Nr. 2 NK Vrije Klasse



Nr. 3 NK Vrije Klasse
Nr. 4 NK Vrije Klasse


Aan alle mooie dingen komt een eind dus ook aan dit 1e seizoen voor ons in de vrije klasse. Het was werkelijk een fantastisch seizoen en we willen dan ook iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt bedanken voor hun inzet zij het financieel, materieel of in welke vorm dan ook.

We hopen jullie natuurlijk allemaal op onze feestavond te mogen begroeten (kijk voor medelingen hierover elders op de site). Tot slot willen we alle prijswinaars feliciteren met de behaalde prijzen in het Nederlands Kampioenschap en we
hopen jullie in 2006 allemaal weer aan de start te zien in Sint Isidorushoeve.

Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl