Ittersdorf 22 juni 2008

Deutscher meister

Afgelopen weekeinde stond de wedstrijd in Duitsland voor de deur stond en werd er vrijdagavond al begonnen met de voorbereiding ,het opladen van de machines en het inpakken van alle noodzakelijke toebehoren. De afdeling transploft wilde, gezien de duur van de reis, zaterdags op tijd vertrekken om een beetje op tijd bij het circuit aan te komen en dat verzoek was natuurlijk niet aan dovemansoren gericht. Een tiental leden was, ondanks het EK, alweer in de ban van het combineracen en maakte de tocht naar onze oosterburen om aldaar de internationale grand-prix live bij te wonen. Bij aankomst kwamen gelijk al de eerste problemen bovendrijven. De organisatie maakte nogal wat stennis omtrent de plaats van ons kampement en na drie keer verplaatst te zijn konden we dan eindelijk de zaak definitief opbouwen. Na een dik uur flink aanpakken waren we gereed en was alles klaar voor race van de volgende dag. Nu konden we ons opmaken voor het andere belangrijke evenement van de dag, de wedstrijd van Nederland tegen Rusland. Nadat we op het terrein een tv hadden gevonden (met dank aan Tom), installeerden we ons Op de haastig in mekaar geflanste tribune om Oranje naar de overwinning te schreeuwen. Samen met een aantal zwitsere vrienden waren we in afwachting van het spektakel. Gelukkig zaten we naast de biertent zodat de versnaperingen in hoog tempo aangevoerd konden worden.

Schitterend breedbeeld
Uitverkocht huis


Dit bleek gedurende de wedstrijd geen overbodige luxe, met de nodige alcoholische versnaperingen was de wedstrijd nog een beetje te doen tenminste. Wat dan wel weer prettig was dat de wedstrijd via een verlenging beslist werd zodat het barpersoneel zich niet hoefde te vervelen. Naarmate de wedstrijd vorderde bleek dat wij in het team de beschikking hadden over een talenknobbel die zich werkelijk bijna in alle talen verstaanbaar kan maken. Hij wierp zich onmiddelijk op als tolk met de zwitsers en behulpzaam als altijd vroeg "de knobbel" aan onze zwitserse vrienden na het aanbieden van een frisse fles Bittburger: "Soll ich dir das dopfchen aufwupfen". Degene die aangesproken werd begreep echter onmiddelijk wat hij bedoelde. Besloten werd dat "de knobbel" de resterende avond onze tolk zou blijven. Ik moet het even opmerken, hij is een van de weinige mensen (eigenlijk de enige die ik ken) die drie vreemde talen in een vloeiend lopende zin kan stoppen, waarbij hij ook nog begrepen word.

Het gaat niet best zo te zien
Ja ja, toch nog 1-1


De stemming is weer opperbest


Het Scuderia Laverda team was na het laatste fluitsignaal en daarmee uitschakeling van Nederland niet van plan de verdere pret te laten bederven en gezamelijk met de zwitsers, duitsers en luxemburgers werd het feest tot in de kleine uurtjes voortgezet.

Na een korte nachtrust en na een krachtig ontbijt was de tijd aangebroken om tocht te gaan maken naar het rennerskwartier. Aldaar aangekomen mochten we in eerste instantie niet eens het rennerskwartier in met de materiaalwagen waarna "de man zonder lont" bijna explodeerde. Echter na kort overleg werden we toch toegelaten en konden we de hoogopgelopen gemoederen eerst weer tot een acceptabel niveau terug brengen. Gedurende de training bleek al dat de baan niet eenvoudig onder de knie te krijgen was aangezien de organisatie besloten had dat de kleibaan gesproeid moest worden. Na de eerste oefenronden leek het erop of we op de trainigsbaan van Sven Kramer waren beland en we beide combines beter op klapschaatsen hadden kunnen zetten. Maar dat alles mocht de pret niet drukken en na een culinair hoogstaande lunch kon de race wat ons betreft beginnen.

Weer op transport met de handel
De mini-11, is dat niks voor der bij


Even wat schade herstellen
Hij kan wel lassen die man


Promotieteam draait op volle toeren
Even zwaar overleg voor de wedstrijd


In de 1e heat van manche 1 kwamen beide "rode duivels" aan de start gezamelijk met 3 machines uit de Hoeve die de reis naar Itterdorf ook hadden gemaakt. Het veld werd aangevuld met wat een lokale matador en een rijder uit Luxemburg. Nadat na de start de enorme stofwolken waren opgetrokken bleek dat de nr 11, met Barelt aan het roer, beduidend beter uit de voeten kon op deze baan als de 66, met als rijder Bas. De 66 glibberde over de baan alsof het Franz Krienb@euml;hl(even voor wat de oudere jongeren onder ons) was in zijn beste dagen. Het bleek als snel dat deze machine kansloos was voor een hoge positie. De 11 echter zoefde over de het circuit en leverde prachtige duels af met de nr. 63 van Harrie ten Brummelhuis. Na een schitterende inhaalmanouvre wist Barelt Harrie te verschalken en dat leverde ons de 1e plaats in deze heat op. Ondanks de moeilijkheden met het sturen wist Bas de 66 uiteindelijk toch nog naar de 4e postitie sturen wat toch nog een prima resultaat was.

Start manche 1
Schitterende inhaalmanouvre


Bas de Strobaal in actie
Wat een troep die klei


Wat dut dizze man in de technische commissie?


Commentaar 1e manche

Bas: Ik gleed alle kanten op, zo glad was het. Dit is een baan van niks, we moeten een zandbaan hebben met dat ding.

Barelt: Ik vond het een superbaantje hoor, het leek wel speedway. Het ging lekker met de 11.

Ronald: Leuke manche super inhaalactie van Barelt. Overigens ik meende dat ik iets had gelezen over een een-tweetje hier, maar ik kan me vergissen en dat het een een-viertje was hoor.

Harm Jan: Bas kan zo bij de groeders Boer aan het werk, hooien!

In de 1e heat van de 2e manche kwamen wederom beide machines tegelijk aan de start met daarin verder 2 duitse en wat luxemburgse combinaties. De baan was nog gladder als in de vorige manche en de 66, met wederom Bas "de Strokannibaal" aan het stuur, was nagenoeg onbestuurbaar wat uiteindelijk een 6e plek tot gevolg had. De 11 daarentegen voelde zich geweldig thuis op deze baan en ontpopte zich als favoriet voor de dagzege. De good-old troefde alles af en stuurde soeverein naar wederom een 1e plek.

Hendrik: De 11 doet het goed op deze baan. Hij is zwaarder en ligt stabieler op de baan, deze machine heeft het altijd al goed gedaan op dit soort banen. De 66 is of te licht of heeft teveel pk's of een combinatie daarvan maar deze is hier niet te besturen.

Ja we lagen wel een keer 1 en 2
Wat het die jong toch met die boal'n stro


In de finale werden alle special combines die nog konden rijden in 1x in de baan gegooid en de winnaar zou de titel voor zich opeisen. We maakten ons wederom op voor een prachtig duel tussen de nr. 11 en de 63, maar wat er in deze finale allemaal gebeurde was teveel om hier te beschrijven. het leek wel een rodeo klasse. het publiek stond op de banken en vond het allemaal prachtig maar er was geen lijn meer in te ontdekken. Ook de elf besloot maar mee te gaan doen en naam in de laatste ronde een strobaal mee van toch enige proportie en presteerde het om met de baal voor de machine na driekwart ronde als winnaar afgevlagd te worden. De 66 had gewisseld van bestuurder en Bart nam de honneurs waar. Het moet gezegd worden zijn start was voortreffelijk en alle machines doken in de eerste bocht een mega-stofwolk in waarvan wij de oorzaak niet zo gauw konden achterhalen. Toen de machines daar weer uit kwamen bleek de 66 onvindbaar. Deze bleek achter de strobalen te zijn beland waarmee het raadsel van de enorme stofwolk ook weer opgelost was. Na veel heen en weer geschommel kwam de 66 toch nog weer los en kon zijn weg vervolgen, echter een hoge klassering was uitgesloten.

Start finale
Beide machine goed weg


Startteken voor de rodeoklasse
Geen touw aan vast te knopen


Tegenliggers?
Het is lekker te volgen


Waar is het parcours?
Deutscher- und vice meister


Hoezo, geen touw aan vast te knopen


Harrie ten Brummelhuis: Mooie chaos, goed gereden. Je weet dat je in Duitsland bent waar de regels minder strak zijn. Er staat minder druk op de rijders om te presteren, gewoon leuk raggen. De fotografen stonden echter wel heel dichtbij wat wel erg gevaarlijk was. We zijn tevreden, de machines zijn nog heel en het was een mooie strijd met Barelt.

Bart: Mooie manche. De motor sloeg net voor de start af, ik kreeg hem net weer op tijd aan de praat. Prima start maar na de 1e 100 meter was ik hem als volledig kwijt in de eerste bocht. Het was daar gevaarlijk je kon er echt niets zien. Ik ben wel blij dat ik nog een manche gereden heb, fijn van Bas dat hij een manche aan me afstond. Dit was voor mij de eerste keer op de 66, het was wel even wennen.

Na de finale was de prijsuitreiking in de feesttent. Tijdens de wedstrijd is de Nederlandse eer dit weekend tenminste wel hooggehouden met op de het erepodium in de special klasse alleen Nederlandse combinaties.

Einduitslag:

1. Nr. 11 - Scuderia Laverda
2. Nr. 63 - Harrie ten Brummelhuis
3. Nr. 76 - Frank Leurink

Deutscher meister
Even een paar fijne bittburgers


Alle rijders uit de spezialklasse
Inleveren die enveloppen


Onze Jongens
Klaar weer voor transport



Denk eraan over twee weken is de wedstrijd in Yde. We hopen natuurlijk weer op een enorme afvaardiging supporters uit Annen. Dus komt allen het team ondersteunen.


Ittersdorf (Duitsland) 22 juni 2008

Voorbeschouwing

Ook dit jaar heeft het Scuderia Laverda combineracingteam weer besloten om de lange reis naar Ittersdorf te maken. Na wat geregel her en der hebben de transportkaravaan weer op orde gekregen en kunnen we met 2 machines de reis naar onze oosterburen aanvangen.
2 jaar geleden bij de vorige editie bleek dat we met de toenmalige editie van de nr. 11 zeer goed uit de voeten konden op de daar aanwezige ondergrond, zodat we dit jaar rekenen op een hoge eindklassering als er geen brokken gebeuren.
De rijders in Duitsland zullen Barelt op de nr. 11 en Bas op de nr. 66 zijn. Twee mannen van annen met ruime race-ervaring, daar kan het dus niet aan liggen denken we.
Wir haben noch eine frage an die organization vom mahdresscherrennen, konnt ihr ein fernseher bereit stellen. Die hollandische nationalmannschaft spielt am samstag 21 juni das viertelfinal beim ek in der schweiz. Danke

 

Interviews

 

Barelt

Rijder nr. 11: Barelt

1. Waarom heb jij je opgegeven als rijder?
Leuk , spanning

2. Als de club nu ineens heel veel geld had waar zou je dat in investeren? Welke wensen zijn er nog?
Dan kocht ik twee 572 Chevrolet motoren, 9.4 liter, die hebben standaard al 620 pk. Maar je kan ze makkelijk over de 1000 pk krijgen! Als er dan nog geld over was, nog een nieuw chassis. Waarschijnlijk gaan we dit laatste in elk geval doen, dat zit al een beetje in de planning.

3. Wat vind je van de mannen van Annen? Wat kan er nog beter? Waar erger je je aan?
Het is een prachtige club, enthousiast, spontaan. Wat wel beter zou kunnen, de leden die niet kunnen sleutelen kunnen vaak nog wel wat anders doen. Bijvoorbeeld rotzooi opruimen, of een ijzer-rek maken, nu komt veel op weinig mensen neer.

4. Wat vindt je van de catering? Het bestuur? De technische dienst? De feestcommissie? De sponsor commissie?
Catering, altijd top voor elkaar. Bestuur tja misschien eens een nieuwe voorzitter? (zei hij lachend) Technische dienst, veel waardering voor, die doet heel veel. Feest commissie, tot nog toe niets te klagen, goede feesten. De sponsorcommissie, met hun persoonlijke benadering doen ze het goed, er haken geen sponsoren af er zijn dit jaar zelfs weer 4 sponsoren bij gekomen!

5. Wat vind je van de dames klasse?
Dit jaar tot nu toe eigenlijk niks.Het hoort er wel bij. De ene dame is wat enthousiaster dan de andere. We moeten er wel voor zorgen dat de stoel en gordel wissel sneller gaat zodat Ellen sneller plaats kan nemen.

6. Wat vind je van Andre Hazes (de vlieger)?
Fantastisch! Top nummer! Ik zou dat nummer graag eens willen zingen op de feest avond. Maar ik weet het antwoord al van de feest commissie!!!

7. Wanneer wordt je kwaad?
Als er veel te doen is voor en na een race en er mensen zijn die de kantjes er van aflopen.

8. Wat beschouw je als je grootste mislukking?
Op race gebied? Duitsland 2 jaar geleden. Toen had ik rustiger weg moeten gaan bij de start. Nu brak de steek-as af. Was niet nodig, we stonden er goed voor, hadden eerste kunnen worden en nu hadden we niks, stonden met een drup aan de neus te kijken.

9. Waar schaam je je voor?
Nergens voor.

10. Wat zou je aan je zelf willen veranderen?
Niets, ik ben perfect volgens mij. Misschien dat anderen er anders over denken?

11. Wat wil je tegen de concurrentie zeggen?
Jammer jongens, leuk geprobeerd!

12. Aan wie wil je de groeten doen?
Aan iedereen

13. Wat wil je nog graag kwijt?
Ik wil graag mijn waardering uitspreken voor iedereen die altijd in de schuur is. Alle eer gaat meestal naar de rijders, maar die jongens die er altijd zijn die verdienen dit eigenlijk.

 

Bas

Rijder nr. 66: Bas

1. Bas heb je d'r een beetje zin in?
Ik heb er heel veel zin in, ik was bijna niet in de gelegenheid geweest om mee te gaan maar ben heel blij dat het gaat lukken.

2. Wat is de weersvoorspelling?
Het word heel dorstig weer.

3. Hoe ging het vorige keer in de Hoeve?
Boven verwachting, maar ik was liever 3e geworden dan was geert 1e geworden. Je moet aan het fabrieksteam denken.

4. Wat heb je hier van geleerd? Weet je nu wat je juist wel / niet met doen?
Gewoon kalm bliev'n en niets forceren

5. Je rijdt nu op de andere combine? De 66, wat verwacht je hier van vergeleken met de nr 11?
Ik verwacht een vermogensexplosie! Het lijkt mij een boze motor.

6. Heb je vertrouwen in je collega rijder Barelt?
Absoluut we zitten te denken aan een 1-2tje.

7. Wat is je grootste succes?
Mijn huidige vrouw!

8. Wat wil je tegen de concurrentie zeggen?
We hebben geen concurrentie!

9. Wat vind je van Andre Hazes (de vlieger)?
Welk nummer zeg je?

10. Wil je nog graag wat kwijt?
Nee want ik ben heel gelukkig.

Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl