Wallerfangen - Ittersdorf (Duitsland) 2006
The Beast haalt Nederlandse titel nu al binnenDe 1e buitenlandse wedstrijd van het seizoen stond voor de deur en zoals altijd luidde ons motto ook voor deze wedstrijd weer "Als we kunnen rijden dan rijden we". En dus vertrokken we vol goede moed richting Ittersdorf. Een ritje van rond de 600 kilometer stond ons te wachten. De temperaturen waren goed en na een liter of zes water de man en anderhalve baal zware shag kwamen we na een uur of 9 sturen met de vrachtwagen aan op de plaats van bestemming.
Gelukkig was een deel van de ploeg al gearriveerd (ook Dries was van de partij), deze hadden het grootste gedeelte van het kampement al overeind staan, zodat we ons na het opzetten van de resterende tenten op konden maken voor een aanval op de duitse bierpomp. Na eerst de inwendige mens versterkt te hebben togen we naar de feesttent waar de band al volop stond te spelen. De braziliaanse danseressen waren aan onze neus voorbij gegaan helaas.



Het bleek gelijk alweer dat het team wel in was voor een feestje en al gauw zat de stemming er goed in. Het bier was van uitstekende kwaliteit (dat kun je wel aan de duitsers overlaten) en om een blijk van waardering te geven werd het barpersoneel eerst in de kleuren van Scuderia Laverda gehesen. Nadat we echter ontdekt hadden dat er in de tent ook nog andere versnaperingen te koop waren, werden die ook in grote getale aangeschaft. Dit bleek echter kwaad spul te zijn en tegen de ochtend bleek er een "schemerlampe" op het kampeerterrrein te zijn. Deze liet dat ook menigeen luidruchtig weten, waarvoor nog excuses richting racingteam Kemp, H.C.H en eigen teamgenoten.




Na de nachtelijke escapades was het de volgende dag dan eindelijk weer tijd voor het serieuzere werk. Na een overheerlijk ontbijt (heb ik volgens mij gemist) konden de teams zich opmaken voor remproef en aansluitend de training (heb ik ook gemist). Tijdens de training bleek al dat de kleibaan hard was en dat onze machine het deze dag wel eens heel goed zou kunnen doen hier. Dit kwam natuurlijk ook door de verbeteringen die de technische commissie had aangebracht aan de stuurinrichting aangezien er toch behoorlijk gestuurd moest worden op het grand prix circuit.


De chauffeur van vandaag was Bart en deze kon in de 1e manche gelijk volop aan de bak. Nadat hij bij de start klem kwam te zitten tussen twee concurrenten moest hij vanaf de laatste positie terrein zien goed te maken. Bart liet zien over uitstekende stuurmanskunsten te beschikken, want vanuit zijn ongunstige positie wist hij zich uiteindelijk op te werken naar de derde plaats in deze manche.




Na onderling overleg werd besloten dat Barelt de 2e manche zou rijden en dat ook hij moest ook wennen aan de verbeterde stuurinrichting bleek toen hij bij de eerste aanval op de koppositie het stuur als vanouds omgooide en daardoor gelijk op een strobaal afschoot. We vielen terug naar de 3e positie, maar al snel bleek dat de ondergrond gemaakt was voor onze machine en na een indrukwekkende inhaalrace wonnen we deze manche.





Voor de finale waren de verwachtingen hooggespannen, want we hadden gezien dat we hier onze 1e wedstrijd konden winnen. Dit liep echter geheel anders. In de eerste de beste bocht klapten 2 tegenstanders boven op ons. Normaal is een sandwich niet verkeerd, maar met combines is dat toch andere koek. Onze machine bleek na deze crash onbestuurbaar en we moesten helaas het strijdgewoel voortijdig verlaten.



Aangezien de vrachtwagen van Krans de volgende dag gewoon weer aan het werk moest werd de machine weer opgeladen en kon deze vertrekken richting Annen. Het resterende personeel had besloten om er nog een dagje aan vast te knopen en daar kregen ze geen spijt van. Na eerst nog even de feesttent drooggelegd te hebben, werd besloten om bij de buren, Racingteam Kemp, nog even wat fijne Bitburgers naar binnen te werken. We dachten ons daarna op te kunnen maken voor een rustige nacht, maar dat ging even niet door. Hoe snel het kwam weten we niet meer, maar plotseling hingen we met zijn allen aan de partytent, want er was even een fijn stormpje voor de verkoeling op komen zetten.
Hier zijn helaas weinig foto's van maar dat het een spektakel was kun je rustig van ons aannemen. De volgende dag kon de schade opgemaakt worden en er bleken toch wat tenten achtergelaten moeten worden in die heimat.








Inmiddels heeft de technische commissie het probleem geanalyseerd en volgens de berichten lijkt de schade mee te vallen. Voor de race in Yde zal de schade hersteld zijn, en we hopen natuurlijk weer op een grote opkomst van de fans aldaar.

Wallerfangen - Ittersdorf (Duitsland) 2006
VoorbeschouwingHet is bijna alweer zover, de volgende combinerace zal voor ons plaatsvinden aankomend weekend in Duitsland. Wij hebben er al weer veel zin in en na wederom enige verbeteringen te hebben aangebracht aan de machine, zullen we in het hol van de leeuw proberen de eerste titel op duitse bodem alvast voor Nederland binnen te slepen. We hopen natuurlijk dat er zeer binnenkort nog, een kampioenschap volgt maar daarop hebben wij geen invloed.
Tijdens de race om het Kampioenschap van Duitsland zal de machine bestuurd worden door Bart Smit. Bart heeft vorig jaar gereden in Yde en zal zeker gaan proberen om hier het kampioenschap weg te gaan slepen.
Voor de mensen die meegaan dit weekend, het opladen van de vrachtwagen zal vanaf 10:00 uur gebeuren op de gebruikelijke lokatie. Vertrekken zullen we ongeveer om 12:00 uur.
Naam: Bart Smit
Wat vind je van Scuderia Laverda
Hele goeie club, dik in orde.
Je hebt vorig jaar gereden in Yde, wat wordt het dit jaar in Duitsland.
Ik ga mijn prestatie verbeteren en proberen om bekers te halen in Duitsland. het liefste nr. 1
Wat verwacht je dit seizoen van het team in het NK
Ik hoop dat alles intact blijft en we hoger scoren dan vorig jaar in de eindstand.
