Yde de Punt 5 juli 2009

2e en 3e plaats behaald tijdens thuiswedstrijd

Afgelopen zondag was het de beurt aan Yde de Punt om alweer de 3e wedstrijd in de strijd om het Nederlands kampioenschap combineracen te organiseren. Voor het Scuderia Laverda team een erg belangrijke wedstrijd gezien de altijd grote publieke belangstelling van zowel sponsoren/donateurs als supporters. Zaterdag werd er door het team nog volop gewerkt aan de nr 66 aangezien we hiermee aanzienlijke temperatuurproblemen hadden. Afgelopen donderdag tijdens een laatste testrit bleek dat de temperaturen onverantwoord hoog opliepen waardoor er op het laatste moment nog maar een nieuwe radiateur erbij werd geplaatst, toch makkelijk een beetje gevuld magazijn. Dit zou ervoor moeten zorgen dat de 66 de wedstrijd in Yde zonder aan de kook te raken uit kon rijden om zodoende de koppositie in het NK met verve te kunnen verdedigen.

Over de publieke belangstelling hadden we niet te klagen, het rode legioen was massaal op komen dagen om de verrichtingen van hun favoriete team te kunnen volgen. Honderden supporters overspoelden Yde en bezochten op het rennerskwartier de vip-tent om een glimp op te kunnen vangen van hun helden. Ondanks de afwezigheid van de helft van Bratal, liet Tal niets van zijn teleurstelling merken en voorzag ondersteund door Arjan Pieters namens de Keet Annen een ieder desgewenst van de benodigde versnaperingen.



De tent wordt alweer goed bezocht
Ziet er weer goed uit.



Ook de pers was weer aanwezig natuurlijk en ondanks de stress van het moeten rijden van de damesklasse nam Annemiek haar taken uiterst serieus en ontlokte de aanwezigen weer diverse Andre Hopman over de verwachtingen van de dag: Ja, hoe moet ik dat uitleggen, het wordt in ieder geval een lange warme dag en verder hopen we op een goed resultaat natuurlijk. En de 66? Ik hoop dat hij vooraan kan blijven rijden en alles klopt zoals het kloppen moet, maar we hebben behoorlijke problemen met de motortemperatuur. We hebben op het laatste moment nog veranderingen aangebracht maar dit niet kunnen testen. Het is hopen dat vandaag alles goed gaat.
Hillechien: Het gaat een mooie dag worden, mooi dat er ook concurrentie uit Luxemburg is. De opkomst is ook dit jaar weer groot. Ik verwacht eigenlijk dat Annemiek de damesklasse gaat winnen, Geert met de 66 de vrije klasse wint en Bas 3e wordt met de 11.
Ook de rijders werden niet ontzien en gevraagd naar hun verwachtingen voor de dag:
Geert: Het zal een hete, stoffige race worden. Over mijn prestaties doe ik geen uitspraken, je weet nooit wat er gebeurd.
Bas: Ik verwacht hier vandaag 1e te worden en daar zal ik ook vol voor gaan. Maar het moet gezegd worden de concurrentie is groot en voor hetzelfde geld wordt ik 4e of 5e, het is afwachten hoe de race zich ontwikkeld.



Rode legioen
Rode legioen



Gezien de grote opkomst van combines in de vrije klasse werden ook in Yde de machines verdeeld over 2 series. Wij denken dat de regels zoals die gelden in de standaardklasse met het oog op de puntentelling het komende seizoen ook wel toegepast kan worden op de vrije klasse. In de eerste serie was het eerst de beurt aan de good old nr 11 om het rode legioen in extase te brengen. Bas was gebrand op een goed resultaat en liet er dan ook geen gras over groeien, hij nam gedecideerd de leiding om deze gedurende de rest van de manche niet meer af te staan en zodoende 20 punten bij te schrijven op het conto. Hierna was het de beurt aan Geert om dit goede voorbeeld navolging te geven, maar hij ondervond hevige tegenstand van de nr 1 van Erwin Hoesstee. Mede door wat technische mankementen was een 2e plaats in de serie het hoogst haalbare en konden er 16 punten aan het totaal worden toegevoegd.



Start
Goed bezig




Gelijk al problemen
Ook clubcafe vertegenwoordigd



Reactie Ron Kesselmans: Super 1e manche, de 11 had een goed start en reed strak. Nadat hij de koppositie had veroverd reed Bas de manche bekeken uit maar zette ondertussen wel nog even wat achterblijvers op een ronde. Geert in de 66 had een zeer sterke tegenstander in de nr. 1. Je ziet toch dat de baan te kort is, nr. 1 is hier met zijn 4-wiel drive toch duidelijk in het voordeel. Maar het maakt de races wel mooi spannend, het is mooi voor het publiek dat er strijd is.
Hendrik Homan: De 11 rijdt goed, superstrakke manche bijna een ronde voorsprong. Jammer dat de 66 niet won maar ja hij liep niet helemaal 100%. Het is een thuiswedstrijd dus hier moet natuurlijk wel gescoord worden, ik heb trouwens al een premie gezet (namens het Scuderia Laverda team natuurlijk hartelijk bedankt hiervoor).
Bertus Mulder: Het gaat hartstikke mooi, ze bunt vreselijk snel. Er zitten goede chauffeurs op, dat scheelt ook een hoop.

In de 2e manche zaten beide machines weer in verschillende series en konden er dus volop punten worden gescoord. De 66 gaf meteen in de 1e serie het goede voorbeeld door na wederom een spannend duel uitgevochten te hebben met de 1 van Erwin Hoesstee de volle 20 punten meer naar Annen te nemen. Hier kon Bas natuurlijk niet bij achterblijven en ook hij wist in zijn serie de volle buit binnen te slepen. Dit beloofde natuurlijk een prachtige 3e manche met de 11 op 40 punten, de 66 en de 1 op 36 punten en dan te bedenken dat ze alle drie in 1 serie moeten starten. Prachtige combinesport lag in het vooruitzicht.
Reactie Arjan Pieters: Het ging prachtig, de 11 ging als 3e weg volgens mij maar wist toch de winst te grijpen. Het gaat eigenlijk allemaal mooi, als iedereen geniet, geniet ik ook. De combine op 1, de bieren zijn top. De fans nemen goed in, het 2e fust is er al door.



Super ritje
De achterblijvers voorbij




Ook deze rijder is goed bezig
En weer vol op het gas




Dik tevreden zo te zien
Hup gelijk even een interview




Goed bezocht de VIP-tent
Goed geregeld



De 3e manche beloofde natuurlijk het spektakelstuk van de dag te worden, alle favorieten voor de dagzege in 1 serie dat moet mooi worden. Na de start dook de nr 1 Erwin Hoesstee als 1e de bocht in op de voet gevolgd door de 66 met daarachter in het kielzog de 11. Op het rechte stuk probeerde Bas in de 11 er natuurlijk alles aan om bij te blijven en dit had tot gevolg dat de machine te hard op de volgende bocht aanging met alle gevolgen van dien. Een geweldige crash volgde waarbij als ik me niet vergis het recordaantal koprollen van KJ vorig jaar in Emmeloord werd overtroffen. (Er zijn hier foto's van en ik zal proberen deze zo spoedig mogelijk op de site te krijgen). Nadat alles weer op zijn pootjes was gezet kon de manche na een herstart hervat worden en uiteindelijk bleek dat Erwin Hoesstee deze manche duidelijk verdiend ging winnen, hij was gewoon sneller ondanks de verwoede pogingen van Barelt om hem bij te halen kon Erwin de 20 punten en daarmee de dagzege in zijn zak steken. Vanaf deze plaats natuurlijk van harte gefeliciteerd met dit resultaat.
Reactie Barelt/Geert: Mooie manche, Erwin was duidelijk sneller, eerlijk is eerlijk hij heeft verdiend gewonnen.
Reinder van der Meer: Spannende manche, vooral spekatakel toen de 11 tig keer over de kop ging, gelukkig dat ik er zelf niet in zat. Het was een mooie maar ook warme dag, ook het eigen team deed het trouwens goed met een 3e, 2e en 4e plaats. En dan is het natuurlijk prettig als je even bij de mannen en natuurlijk ook de vrouwen van Annen een heerlijk koud biertje kan drinken.
Peter Warmerdam: Schitterend evenement, zou eigenlijk een keer in Annen moeten komen.
Bas de Duikelaar: Wat een topdag en het is nog lang niet afgelopen dacht ik. Ik ging over de limiet maar ik dacht ik heb maar 1 kans en die moet ik grijpen. De machine beschikt echter over een ijzersterke kooi, je verneemt er eigenlijk niet veel van. Het is superveilig.


3e manche
Na de crash, ziet er nog redelijk uit




Geen Commentaar
Geen Commentaar




Geen Commentaar
Geen Commentaar




Geen Commentaar
Geen Commentaar




Geen Commentaar
Geen Commentaar




Geen Commentaar
Lijfstraf




Even een controle van de chauffeur
Na de crash, ziet er nog redelijk uit




Zo weer een partij blik
Mooi gebaar, 13 jaar getrouwd de Beugelings




Zie die penningmeester alweer glimmen, bedankt voor de premie

Hierna was het natuurlijk nog de beurt aan de damesklasse om hun kunsten aan het massaal opgekomen publiek te tonen. Ondanks de wat chaotische voorbereiding waren de verwachtingen toch hooggespannen. Kan Annemiek op haar circuit de opgelopen achterstand in het NK enigzins goemdaken was de vraag. Al snel bleek echter dat Heidi Waanders in de nr 2 te snel was voor het hele veld en dat Annemiek zich moest richten op de 2e plaats. Dit was natuurlijk geen probleem geweest als de technische commissie de beschikking had gehad over voldoende spooorbanden, echter dat was niet het geval en zo glibberde Annemiek over de baan om uiteindelijk in de greppel tot stilstand te komen waardoor er geen punten binnengesleept konden worden helaas. Echter al met al was het eeen prachtige dag met veel race spektakel en we hopen dan ook een ieder weer te zien tijdens de 4e race om het NK in Marienvelde. Echter voor die tijd zal Scuderia Laverda eerst komend weekeinde (zie elders op de site) nog een demo geven tijden het pk-weekend in Dalerveen, waarna we van 24 t/m 26 juli te bewonderen zijn in Lichtenvoorde bij de Zwarte Cross. U ziet volop gelegenheid om het team eens aan het werk te zien.
Vanaf deze plaats een ieder bedankt en tot ziens op een van de circuits.



Even klaarmaken voor de koninginnerit
Laatste voorbereidingen aan de start




Vol in de achtervolging
Keurige stijl




Oeps
Nog lachen ook?




Ze bennen wel diep die greppels
Nou nou nou




Wat een professional, gelijk tijd voor de pers
Zo nog even nagenieten tot in de klein uurtjes




Yde de Punt 5 juli 2009

Voorbeschouwing

Zondag 5 juli is het dan weer zover, onze thuiswedstrijd staat op het programma. Normaal gesproken is deze baan niet echt geschikt voor onze machines maar we zullen er alles aan doen om ook hier weer een prachtig resultaat neer te zetten.
Er moet echter nog heel veel gebeuren aangezien de nr. 11 in Montfoort enorm veel schade heeft opgelopen. Dat worden nog hele dikke lasklussen voordat deze weer in toonbare staat aan de start kan verschijnen. De mannen zijn momenteel alweer druk doende om de kapotte onderdelen van de machine te strippen en dit te vervangen door frisse onderdelen.
Ik zal jullie via deze pagina op de hoogte houden van de ontwikkelingen. Ook zullen hier t.z.t. de vertektijden etc. vermeld worden.
Wij rekenen ook dit jaar weer op een enorme supportersschare in Yde, dus tot 5 juli.


De technische commissie heeft het zweet bij deze onbehoorlijke temperaturen inmiddels duimendik op de knar staan, met al dat gelas. Op een paar kleine punten na zijn de machines weer in perfecte staat gebracht zodat wat ons betreft de strijd in Yde kan beginnen. We hopen dat de heren en dame chauffeurs hier schadevrij uit de strijd komen, want de lijfstraffen zijn drastisch verhoogd. De veroorzaker van de vorige schade kan binnenkort volledig aan de bak. Alle 22 leden zijn inmiddels weer beschikbaar, dus er kan een datum geprikt worden om de schulden te voldoen.



Hopeloos die damesklasse
Dit projekt loopt, bedankt Hans



Alles krom




Na enig gespeur zijn de rijders voor Yde inmiddels bekend en ik heb begrepen dat Geert de Beast zal bemannen. Achter het roer van de good old nr. 11 zal Bas plaatnemen. Een sterk duo mag ik wel zeggen en de verwachtingen zijn dan ook weer eens hooggespannen. We hopen de posities in het algemeen klassement te kunnen behouden of te kunnen uitbouwen, maar dat is natuurlijk nog maar de vraag. De concurrentie zit niet stil en zal er ook in Yde alles aan doen om de punten zelf op te strijken. Het beloofd ook hier weer een mooie en spannende strijd te worden.

De supporters die zondag mee gaan kunnen om 11:00 uur verzamelen bij clubcafe Jan Boers. We zullen daarna gezamenlijk vertrekken richting Yde waar het rode legioen hopelijk weer in grote getale aanwezig zal zijn.


Prachtig testcircuit
Wat een belangstelling




Kiek uut



Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl