Yde de Punt 6 juli 2008

Prijzenfestival

Afgelopen zondag stond onze thuiswedstrijd in Yde de Punt op het programma. Alles was uit de kast gehaald om er netjes op te staan voor zowel de sponsoren als de in grote getale meegereisde supportersschare. Zo waren de picknickbanken eens flink onder handen genomen door Tiete (waarvoor uiteraard onze dank). Tevens was er door JNS-reclame (ook hiervoor onze dank) een sponsorbord ontworpen waarmee we zeker voor de dag konden komen. En dan was er natuurlijk nog de clubklomp die veelvuldig gesignaleerd werd aan het circuit.
Er was niets was aan het toeval overgelaten en of het hier nou aan lag of ergens anders aan, de prestaties die er in Yde geleverd werden waren fantastisch. Een 1e plaats voor de nr. 66 met als chauffeur Barelt, een 3e plaats voor de nr. 11 met als chauffeur Bram en in de damesklasse een schitterende 2e plaats voor chauffeuse Anne(n)Miek.


Fraai staaltje vakwerk
Ook dit mag er wezen, zeer professioneel



Er is veel vraag naar dit collectorsitem
Hij ziet overal handel in



Na zaterdag alles te hebben opgeladen begon de wedstrijddag voor de 1e ploeg al vroeg, verzamelen om half acht om dan na een bak koffie af te reizen naar het circuit van Yde. Aldaar werd het supportershome door de geoliede machine opgebouwd, zodat alle gasten op de juiste manier ontvangen konden worden. En het moet gezegd worden met alle nieuwe gadgets oogde het geheel zeer professioneel. Het leek wel of er een binnenhuisarchitect aan de slag was geweest met de opstelling van het home. Van diverse kanten hoorde uw verslaggever de complimenten over het kampement. Ik verzoek dan ook of onze lokale Jan de Bouvrie zich niet bekend wil maken, aangezien er een zeer reeële mogelijkheid bestaat dat hij/zij weggekaapt wordt door een eigen huis en tuin achtig programma of "how to become a combinehome designer".


Belangrijkste eerst
Even rust



Zo kun je de mensen goed ontvangen
Het loopt al mooi vol



Dat we met de tijd meemoeten bleek ook wel uit het feit dat de landelijke media schijnbaar ook het combineracen heeft ontdekt. Het team werd belaagd door journalisten, er werden interviews gegeven aan Elsevier (voor een zomerbijlage) en aan Trucks. Het laatste blad heeft ook al in het verleden een uitgebreid artikel gewijd aan het combineracen. Zie hiervoor de pagina In de Pers.
Zodra wat meer bekend is over het verschijnen van de betreffende artikelen zal hier zeker melding van gemaakt worden op de site.

Ook onze eigen persploeg was deze dag natuurlijk weer actief en ontlokte de coureurs voorafgaand aan de eerste manche de volgende uitspraken:

Nr. 11 Bram:
Ik heb de zenuwen wel aardig onder controle, ik zit nu even op de machine een sjekkie te rollen, mijn blaas is net geleegd, dus wat kan er mis gaan? Natuurlijk ben ik best gespannen en ben ik gewoon erg benieuwd naar de baan. Als je van start gaat en de 1e bocht doorbent dan merk je pas of het goed voelt en of je de machine een beetje onder controle hebt. Ik verwacht dat het best moeilijk gaat worden, eerst maar eens de 1e manche door zien te komen voor de punten.

Nr. 66 Barelt:
Ik ben de zenuwen niet de baas hoor, ben stoknerveus! Dat moet ook bij mij hoor anders kan ik niet presteren. Zodra ik met de machine naar de start toe rijd dan gaat het al wat beter en als ik eenmaal aan de start sta dan ben ik helemaal relaxed en wil ik alleen maar gas geven. Ik heb het volste vertrouwen in de machine, de baan en in mezelf uiteraard.


Ook al eigen beveiliging?
Goed geconcentreerd bezig.



Na de remmentest kon ook het rode legioen zich op gaan maken voor de eerste manche van de dag. Beide machines verschenen hier aan de start en na een goeie start bleek dat de 66 een maatje te groot was voor de concurrenten. Barelt stuurde de machine zeer bekeken naar een 1e plaats en stond deze de rest van de manche niet meer af. Bram kwam wat moeilijker weg en kwam gedurende de manche achter Eext terecht, waarbij passeren een moeilijke zaak bleek totdat de chauffeur van Eext een stuurfout maakte en op een strobaal tercht kwam. De weg was vrij voor Bram en hij sleepte er een verdienstelijke 4e plaats uit. Jammer was dat de machine van Erwin Hoesstee de dag voor Yde averij opliep waardoor deze niet aan de start kon verschijnen. Bij navraag vond ook Erwin dit zeer jammer, want hij gaf aan dat hij er enorm veel zin in had gehad om tegen ons te racen.


Goed bezig
Gaat lekker zo



Het lijkt wel Duistland
Het is wel spectaculair



Reacties supporters en coureurs na de 1e manche:
Erik/Arjan:

We waren al bang voor het nummer "de vlieger" maar dat was wel erg grappig, je zag het hele rode legioen opkijken en denken huh? Dat moet behoorlijk wat gekost hebben om dat te regelen.
De race was uiteraard super, beide mannen hebben geweldig gereden, de 66 is echt ’n beast (misschien de coureur ook wel) en Bram heeft gewoon bekeken gereden, misschien iets te afwachtend maar dat is altijd makkelijk gezegd vanaf de kant.

Nr. 11 Bram:
Het ging wel goed maar ik kon Eext niet voorbij. Toen die aan de kant was kon ik pas vooruit. De baan was erg goed, geen op of aanmerkingen. Ik kan niet wachten op de 2e manche, ik ben nu los.

Nr. 66 Barelt:
Zo dat was ’n super rit! Mooie strakke baan en de machine ging als ’n speer. Ik heb een paar inhaalmanoeuvres gehad maar dat ging allemaal ok. Alleen toen ik de Beverol tegenkwam heb ik die inhaalactie maar even gestaakt om brokken te voorkomen. Kan ik alweer naar de start?


Vermaak tussen de races
Mooie burn out



Voor de 2e manche ontwaart ook onze sponsor Hendrik Homan de persploeg en vraagt: Komt dat wat je opschrijft allemaal op de site? Nou zet er dan ook maar op dat jullie een premie van € 100,- van ons kriegn! Gewoon een gul gebaar omdat het een thuiswedstrijd is en omdat het zo mooi gaat allemaal. Namens het hele team bedankt voor dit inderdaad gulle gebaar.


Bedankt voor de premie
Eigenaars clubcafe voor het eerst gesignaleerd bij combinerace



Mooie races
Toch mooi, 2 bolides in de strijd



Nadat beide machines weer zijn bijgetankt (komt goed uit die premie i.v.m. de mega benzineprijzen op dit moment) maken de bolides zich op voor de 2e manche van de dag. De snelle 66 eist in deze manche wederom de zege op en brengt daarmee zijn dagtotaal al op 40 punten. De nr. 11 vecht enkele prachtige duels uit met de concurrenten en na een bloedstollende eindspurt eindigt deze machine op de 3e plaats in de manche.

Ingrid:
Wat een spannende manche. Barelt schoot weg als een carbitbus en Bram deed het ook super, alleen jammer dat die ene inhaalactie niet lukte. Op naar de 3e manche!
Wat me verder nog opvalt hier is het super mooie meubilair! Echt mooi gemaakt. En de klompen niet te vergeten, de club wordt steeds professioneler. De klompen staan me goed, maar ja, alles staat me goed. Ik heb alleen de wreef wat te hoog moar Barelt Westerhof vijlt ze wel even bij. Verder geen commentaar, ja, proost!

De man van "de Keet" Arjan Pieters:
Ik heb de race matig gevolgd aangezien ik de mannen moet voorzien van al dat gerstenat. Ze zijn nogal dorstig namelijk. Tijdens de race was het wel ineens schrikbarend rustig aan de bar maar ik kon me dan alvast voorbereiden om de massale toestroom na de manche. De bar van de Keet mag overal mee naartoe, mits we zelf ook mee kunnen en anders staat die bar ook maar wat in de schuur te kieken, nu hebben we er zelf ook wat aan. Uiteraard zijn we in Mariënvelde ook weer van de partij, met bar en toebehoren.

Voor de 3e manche maakte het legioen zich op de glansrijke zegetocht van de rode bolides. Waar in Duitsland de rode F1-zetors het niet voor elkaar kregen, legden de collega Scuderia-rijders beslag op plaats 1 (66) en 3 (11). De 1e overwinning van een herenequipe in Yde de Punt is een feit en op wat voor wijze, met de maximale score van 60 punten nestelt de nr. 66 zich aan de top van het tussenklassement van de NK-stand. Om het feest compleet te maken eist de nr. 11 na een zeer goede race uiteindelijk de 3e prijs in het dagklassement op en daarmee een 2e plaats in de tussenstand voor het NK op. Al met al een zeer succesvolle dag voor de Scuderia Laverda equipe.


Fraaie duels
Even een ereronde



Wat weer een old iezer



Het legioen kon na zoveel successen niet wachten op het eerste optreden na bijna 1 1/2 seizoen in de damesklasse. Vooraf wordt natuurlijk ook hier de rijdster nauw aan de tand gevoeld door de persploeg.
Annemiek:
Ik heb de dixie al uitvoerig getest hoor, er moet ook niks in nu qua eten want wat erin gaat moet dr ook weer uit hé. Gelukkig zit er een pauze tussen de 3e manche en de damesklasse, dan heb ik even de tijd om rustig in de combine te klimmen en vastgesnoerd te worden. We zullen zien hoe het gaat.
Terwijl Annemiek in de gordels gehesen wordt, vraagt ze nog even de laatste details; rechts zit gewoon gas en met die knopjes hoef ik verder niks toch?

Dat Annemiek de instructies goed begrepen had bleek wel uit het verloop van de race. Ze stuurde de machine weer rond alsof ze al jaren niets anders gewend was. Met een ongelofelijke voertuigbeheersing sneed ze door de kluwen van combines en werkte zich op naar de 1e plaats in de damesklasse. Deze bleek echter net even te lang te duren want met het passeren van de massa rode supporters en het bekende zwaaiende handje bleek de machine ook een eigen wil te hebben en werd ze 50 meter voor de finish nog gepasseerd. Dat mocht echter de pret niet drukken en een zeer prachtige 2e plaats viel haar ten deel.


Terug van weggeweest
Jaren niet anders gedaan zeker



En weer het vertrouwde handje
En alweer in de prijzen



Even nagenieten van het evenement
Ook hier nog even tot in de kleine uurtjes napraten



De prijswinnaars



Tot slot willen we alle meegereisde supporters, alle sponsoren en donateurs bedanken voor de ondersteuning en hopen jullie in grote getale te zien bij de volgende NK-wedstrijd in het walhallah van het combineracen Mariënvelde.



Yde de Punt 6 juli 2008

Voorbeschouwing

A.s. zondag is het weer zover, onze thuiswedstrijd in Yde staat op het programma. Na de Hoeve de 2e wedstrijd in de strijd om het NK. Zoals altijd zal er weer een hoop publiek uit Annen komen en we zullen er alles aan doen om deze supporters een waar spektakel te bieden.
Beide machines zijn goed en fit uit de duitse strijd gekomen en zullen in Yde super geprepareerd aan de start verschijnen. Aan het roer zullen 2 tot op het bot gemotiveerde rijders plaatsnemen, te weten Barelt op de 66 en Bram op de 11. De good old nr 11 staat momenteel 2e in het NK en Bram zal er alles aan doen om deze positie te verbeteren (hoezo druk opvoeren). The Beast heeft momenteel 16 punten achterstand op de nr 1 van Erwin Hoestee en ook Barelt zal zich zondag van zijn beste kant willen laten zien aan het thuispubliek en zal natuurlijk proberen de achterstand met de nr. 1 te verkleinen.
En dan, zal het er dan eindelijk van komen, de Scuderia Laverda weer terug aan het front in de damesklasse. Na de slecht geplande race in de Hoeve waar we door bandenpech 1 minuut te laat waren voor de start en het niet doorgaan van de damesklasse in Duitsland zal de combine na de behaalde NK-titel van 2006 zondag voor het eerst weer zijn opwachting gaan maken. Om het feest in de damesklasse helemaal compleet te maken hebben we de rijdster van de 1e race destijds bereid gevonden om ook in deze race achter het stuur plaats te nemen. Ik hoop dat dat er voldoende dixi's aanwezig zijn op het terrein.
Hoe dan ook we hopen op een geslaagde en sportieve middag waarbij de innerlijke mens zoals gewoonlijk niet vergeten zal worden. Tot zondag in Yde.

Nog even een mededeling voor de meereizende supporters: mensen die naar Yde willen worden verzocht om zondagmorgen om 10:30 uur te verzamelen bij Boers, waar vandaan ze dan gezamenlijk richting Yde kunnen afreizen.

 

Interviews

 

Bram

Rijder nr. 11: Bram

1. Waarom heb jij je opgegeven als rijder?
Omdat het een leuk spektakel is, gewoon kicken, mijn hartje gaat er harder van kloppen vooraf ben ik lekker, gezond zenuwachtig. De dixie? Nee die heb ik niet extra nodig.

2. Was Yde hierbij voor jou een bewuste keuze?
Yde is de thuiswedstrijd, veel publiek, dus Yde is wel bijzonder. Je kan kiezen waar je wilt rijden, dit wordt binnen de club democratisch besproken en verdeeld.

3. Op welke combine rij je? Wat verwacht je hier van?
Ik rij op de nr. 11. Hier heb ik een keer eerder op gereden, in "de Hoeve" vorig jaar. Toen heb ik de race niet uitgereden. Ik ging steeds langzamer rijden. Het Jaguar blok heeft het in de 3e manche begeven. Het blok was overleden. Dus nooit meer Jaguar in de baan voor ons. Dit wordt dus mijn 2e race. Ik verwacht wel veel van de nr 11. Als het een harde baan is kan ik er wel mee uit de voeten. Het zou helemaal te gek zijn als ze de baan wat langer zouden maken.

4. Wat vind het "thuis front" er van dat je tijd steekt in combine racen?
Tja, dat weet ik eigenlijk niet, ik heb het Petra nooit gevraagd. Ik geloof niet dat ze het erg vindt. Ik heb tenslotte nog geen commentaar van haar gehad.

5. Heb je vertrouwen in je collega rijders?
Rene, ja geen probleem. O, Rene rijdt niet, nu rijdt Barelt. Ook in hem heb ik het volste vertrouwen.

6. Als de club nu ineens heel veel geld had waar zou je dat in investeren? Welke wensen zijn er nog?
Wensen??? Nee ik ben wenseloos tevreden. We hebben het als club perfect voor elkaar. Nog professioneler is niet nodig. Het is gewoon goed zo. En een nieuwe combine bouwen? Volgens mij ook niet nodig hoor.

7. Wat vind je van de mannen van Annen? Wat kan er nog beter? Waar erger je je aan?
Het is een leuke groep mannen. Een club met van alles er in. Wat technische mensen, mensen voor de organisatie het is gewoon een complete vereniging, zo is het goed.

8. Wat vind je van Andre Hazes (de vlieger)?
Veel te vaak gehoord.

9. Wat zou je aan je zelf willen veranderen?
Ik wil niks aan me zelf veranderen, ik ben tevreden.
(Wel vreemd want toen hij op de foto "moest" hoorde onze journaliste ter plaatse de volgende quote:
"De foto is wel gelukt, maar ik ben gewoon niet mooier)"

10. Aan wie wil je de groeten doen?
Aan niemand ik zie iedereen zondag wel in Yde

11. Welke vraag hebben we niet gesteld die je wel verwacht? (en wat is je antwoord op deze vraag?)
Ga je winnen zondag?
Natuurlijk! De nr. 11 heeft de beste papieren en wint gewoon. De nr. 66 als goede 2e. Wat maakt het uit, ALS ANNEN MAAR WINT!!!!!!

 

Barelt

Rijder nr. 66: Barelt

1. Hoe kan het dat je in Yde gaat rijden? Rene zou toch aan de beurt zijn?
Ik had me niet op gegeven voor Ide omdat ik aan het werk zou zijn maar ik heb toch vrij kunnen krijgen en het lijkt me geweldig om een keer voor eigen plubliek te rijden dus ik heb Rene gevraagd om een wedstrijd met mij te ruilen en hij zei gelijk ja. Hiervoor bedankt Rene.

2. Op welke combine ga je rijden?
Ik rij in Ide op the beast de nr 66 dit behoort de snelste combine van ons te zijn, maar tot nu toe is de 11 beter geweest ik zal proberen hier verandering in te brengen.

3. Wat verwacht je hier van?
Ik hoop dat we een hoop spektakel kunnen brengen en de nummer 1 trofee mee naar Annen te nemen.

4. Hoe was je race in Duitsland?
Op zich de race was erg leuk (winnen is altijd leuk). Een geweldige strijd met Harry ten Brummelhuis gehad op een erg sportive manier. Alleen had ik meer van de 66 verwacht want ook daar was de 11 beter.

5. Denk je dat er veel verschil zit in racen in Duitsland en Yde?
Ja ik denk dat het grote verschil ten eerste in de baan zit Duitland, klei met water erg glad en Yde is zand daar voelt de 66 zich beter. Alleen denk ik dat er in Yde meer concurenten zijn. Jammer dat de machines uit de Hoeve er niet bij zijn.

6. Wat vind je thuisfront er eigenlijk van dat je zoveel tijd in combine-racen steekt?
Tja daar hebben we het nog nooit over gehad maar ik denk dat Jeanet het wel leuk vind dat ik dit doe want ze gaat altijd mee. De combines staan bij ons thuis, dat betekent dat ik ook "veel" thuis ben en als ik op zee ben is er altijd veel aanloop van de jongens die aan de combines gaan werken, gezellig toch.

7. We hebben gehoord dat jullie een nieuwe combine willen gaan bouwen, wat gebeurt er dan met de nr. 11? Of gaat de nr. 66 weg gezien de resultaten in Duitland?
We zijn in overleg met de techniche commissie inderdaad bezig om deze winter weer een nieuwe combine te bouwen. Het plan was om de nummer 11 te verkopen maar gezien de ontwikkelingen kan het ook de 66 worden die er uit gaat, maar dat zien aan het eind van het jaar wel. Maar als er belangstellenden zijn voor een van de combines, die kunnen altijd even komen praten.

8. We hebben begrepen dat jouw favoriete nummer "de vlieger" is van Andre Hazes, waarom mag je dit van de club niet zingen? Je bent toch de voorzitter?
De Vlieger was altijd mijn favoriete nummer en ze hebben liever niet dat ik het zing. Maar zo gaat het met een vereniging, je moet de mening van anderen ook respecteren. Je kan niet altijd je wil op leggen ondanks dat ik de voorzitter ben. Maar ik ben bezig een nieuw lied in te studeren misschien dat ze deze wel leuk vinden (denk het weer niet). Webmaster: daar kon je wel eens gelijk in hebben voorzitter.

9. Welke vraag hebben we niet gesteld en had je wel gehoopt dat we die zouden stellen, en wat is je antwoord dan op deze vraag?
Vraag: Wat vind je van je colega rijder in Yde.
Bram gaat daar de 11 besturen, ik vind het een prima gozert maar het is in mijn ogen niet goed als je zo de baan in gaat zonder ooit op deze combine te hebben gereden zoals hij nu is. Bram had eigelijk eerst een keer een training moeten rijden. Er wordt door de technische commissie veel werk in gestopt. Dit wil echter niet zeggen dat het niet goed kan gaan, dus ik wens Bram veel succes en plezier.

10. Wil je verder nog wat zeggen?
Ik vind de combine races en het bouwen van de machines nog steeds erg leuk. Ik heb mijn ruimte beschikbaar gesteld maar dat houdt in dat mijn halve tuin ook in gebruik is voor de combine club. Overal banden en ijzer en hier heb ik geen probleem mee maar als ik een keer in de tuin ben, wil ik eigenlijk niet altijd tegen de rommel aan kijken. Dit is ook niet nodig als iedereen een handje helpt om dit ook netjes te maken en niet altijd dezelfde jongens. Dan kunnen we nog jaren op deze voet door gaan.

 

Annemiek

Rijdster damesklasse: Annemiek

1. Waarom doe je mee?
Nou, omdat het mocht van Ellen, haha grapje, natuurlijk ook omdat het zo leuk en spannend is! En niet te vergeten omdat dat het twee jaar geleden zo goed ging (1e) en dat was toch wel zo enorm kicken dat ik weer voor de overwinning ga.

2. Was je teleurgesteld dat uiteindelijk bleek dat je niet hoefde te rijden in Ittersdorf, terwijl je je er al helemaal op had voorbereid?
Ik was enorm teleurgesteld en leeggescheten ;-) het was een vreselijk gevoel.. (al die adrenaline voor niets opgebouwd).

3. Wat vind je van de club?
Het is echt een hechte club, er gaat alleen zoveel tijd in zitten. Voor jou Annemiek? Nou dat laat ik even in het midden. Verder verwonder ik mij erover dat de club zo hecht is en al zoveel jaren zo fanatiek is, das prachtig om te zien.

4. Hoeveel wc rollen neem je mee?
Ik hoop het te kunnen redden met een dubbelrol. Een extra slipje mee is geen overbodige luxe denk ik.

5. Wat vind je van het nummer "de Vlieger"?
Het is een geweldig nummer, beetje jammer dat we die niet zo vaak horen, hoe komt dat toch?

6. Heb je een geluksvoorwerp?
Natuurlijk, zelfs 2! Een geluksvisje en een geluksduifje, ik hou nu eenmaal van dieren. Het geluksduifje gaat voor het eerst mee, we zullen zien of ie geluk brengt!

7. Heb je vertrouwen in de machine?
Ja, het volste vertrouwen! Ik hoop wel een beetje dat ie het niet meer doet als ik in de baan moet, maar niet heus!

8. Wat moeten je supporters zondag niet of juist wel doen?
Maakt me niets uit, ze krijgen bij mij de kachel niet aan.

9. Heb je nog tips voor de concurrentie?
Welke concurrentie?

10. Wil je verder nog wat kwijt?
Als de club volgend jaar een nieuwe machine bouwt dan wel graag damesproof maken!

Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl