Sint Isidorushoeve 12 mei 2013
The team did a good jobWerkelijk fantastisch, anders kan ik het werk wat de technische commissie deze winter heeft verricht niet noemen. Wat een machine hebben ze gebouwd, wat een power(what's in a name) bracht de 22(inmiddels in de volksmond beter bekend als Das Ungeheuer) op de baan. Geweldige startsnelheden en wat een meters worden er gelijk gemaakt. Zelfs de stem zonder rem viel er stil van. Naar verluid zijn er zelfs toeschouwers geweest die de nek hebben verrekt zo snel moesten ze hun hoofd draaien. Er waren behoorlijk wat vrije klasse combines afgereisd naar de Hoeve, aangezien er in 3 series gestreden werd per manche. De eerste die aan de beurt was om zijn kunnen te tonen was de 66 met Rene aan het roer. Rene reed een zeer strakke manche waarin hij gestaag zijn goede start uitbouwde naar een hele mooie voorsprong op de rest van het veld. Souverein wist hij zijn machine naar een 1e plaats te manouvreren wat hem de 1e 20 volle punten van het seizoen opleverde. Het team was tevreden en maakte zich op voor het debuut van "Das Ungeheuer" op de Nederlandse circuits. Wat voor ons natuurlijk ook leuk was, was het optreden van de good old nr. 11, die haast onherkenbaar over het circuit denderde naar een hele mooi 3e plaats in zijn serie.
Strak in de lak stond ie daar te blinken, mooie bestickering, fijne bandjes en een getergde bestuurder. Das Ungeheuer. Een uitgebreide technische beschrijving volgde door De stem zonder rem, die overigens de winter ook uitstekend door was gekomen, geen poliep op de stemband te bekennen. De start was enorm, wat een snelheid ontwikkelde deze machine op de eerste meters. Toen de stofwolken waren opgetrokken en we probeerden de 22 te volgen, dook deze het dal der duisternis al in. Wat een voorsprong nam deze machine, totaal niet verwacht door het team. Barelt, die voor de eerste keer met deze grote voorwielen reed tastte in de bochten het circuit af en keek even wat de machine aan kon. Op de rechte einden werd het gaspedaal direct weer gevonden en kreeg de machine de sporen. Prachtig gezicht, ook Barelt wist zijn serie winnend af te sluiten en dus kon ook hij 20 punten op zijn conto bijschrijven. Een uitstekend begin van het seizoen, boven verwachting. Helaas was er ook minder nieuws, de combine van Hoesstee (nr. 1) kwam in de problemen en de koppeling begaf het. Heel jammer natuurlijk, als je zoveel sleutelt om de machine op tijd aan de start te krijgen en deze het dan in de 1e manche begeeft is natuurlijk een teleurstelling.
Terug op het rennerskwartier zagen we het al van afstand, de belangstelling in het rode kamp was enorm. Veel technische know-how werd er uitgewisseld en de technische commissie glom als een ekkel (en terecht trouwens). De machines hadden zich goed gehouden en de verwachtingen voor het vervolg van de dag stegen met de minuut. In manche 2 waren alle prominenten bij elkaar ingedeeld. De 66 op de 1e startrij en de 22 op de 2e startrij. Om toch wat ruimte te hebben ging Barelt volgens ons op de 3e startrij staan, maar wat we na de start zagen veraste het team en alle meegereisde supporters. Barelt liet "Das Ungeheuer" brullen en spoot de heuvel op (nog iets hogere startsnelheden en we stijgen op). Ruim voor het ingaan van het dal der duisternis nam Barelt gedecideerd de leiding en Rene dook er achteraan als 2e. Prachtig om te zien, deze 2 rode duivels op de 1e 2 posities en het publiek op de banken. Weer 20 en dus ook 16 punten in de knip en belangrijker beide machines in de A-finale (20 bonuspunten).
In de A-finale alle toppers van de dag aan de start waaronder op P1 de nr. 22 zij aan zij met de 66 van Rene. Mooie beelden hier in de Hoeve, die te vinden zijn 1 van de you tube kanalen van popvis en bazienl vermeld op de thoesbladziede. Allen die het rood-gele legioen een warm hart toedragen maakten zich op voor een hele fijn finale. Beide machines hadden een uistekende start en bij het ingaan van de 1e bocht lagen de mannen van annen op P1 en P2. De coureurs hadden zich voorgenomen om hier maximaal te scoren en uiteindelijk lukte dat fantastisch. De 66 won de finale met een uitstekende 2e positie voor de 66. Hoppa, weer 20 en 16 punten in de pocket. Barelt met "Das Ungeheuer" volle bak dus en 80 punten, Rene ook maximaal met 72 punten in de buutze.
Al met al een prachtige opening van het seizoen en we hopen deze lijn door te kunnen trekken in de overige wedstrijden, maar het seizoen is nog lang en we hebben al vaker veel pech gehad. Maar zoals gezegd deze overwinning is binnen en daar werd nog tot in de kleine uurtjes over nagepraat bij clubcafe Jan Boers. We willen een ieder bedanken die deze dag mogelijk heeft gemaakt en dan denk ik natuurlijk aan onze sponsoren, donateurs maar ook zeker onze supporters. Bedankt allemaal en hopelijk tot ziens bij de volgende wedstrijd in de strijd om de Nederlandse titel op 30 juni a.s. in Afferden.
Sint Isidorushoeve 12 mei 2013
Voorbeschouwing
Ja ja heerlijk het combineseizoen staat op het punt van beginnen en we hebben er zin in. De nieuwe machine krijgt vandaag (zondag) de laatste
updates en de 66 (The Beast) wordt deze week nog even onder handen genomen voor een definitieve check-up. Even alle vloeistoffen verversen en nieuwe
v-snaren erop zodat ook deze bruut in tip-top staat aan de start verschijnt. Alle leden, sponsoren en supporters van het team
vragen zich af wat er in De Hoeve gaat gebeuren. Is de baan wel lang genoeg om het geweld uit Annen aan te kunnen vragen de mensen zich af. Vele
vele pk's zullen we meenemen en we hopen deze op de baan te kunnen projecteren.
De temmers van deze vele pk's in De Hoeve zullen zijn: Barelt op de nieuwe machine en Rene naar alle waarschijnlijkheid op the Beast.
Voor alle zekerheid geef ik hier nogmaals de nummers van de machines, wij hebben dit seizoen de nr.66 en de nr. 22 in het team. Wij weten echter niet
of de nummers voor de toeschouwers wel te onderscheiden zijn, maar die rode schichten die over de baan suizen zijn van ons. We verwachten een
mooie wedstrijd en we hopen dat combineteam Hoesstee ook op tijd klaar is om de strijd aan te kunnen binden. Het zou jammer zijn als ze
onverhoopt de machine niet op tijd aan de praat zouden hebben. Vorig seizoen leverde dit toch prachtige duels en veel spektakel op. De andere teams
zullen deze winter ook niet stil gezeten hebben en dan natuurlijk nog de nieuwkomers waarvan we niet weten wat deze doen. Als zondag de
mastodonten in de vrije klasse van start gaan zullen op Enschede Airport Twente waarschijnlijk de proefvluchten worden gestaakt aangezien
de vele meters daar uit zullen slaan als nooit tevoren, zoveel brute pk's zullen in de Hoeve de sporen worden gegeven.
Dan resten nog de vertrektijden: het team zal ondanks met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid vermoeiende feestweek om 06:45 uur zondag
a.s. de reis naar de Hoeve aanvangen. De supporters kunnen zich als vanouds verzamelen bij clubcafe Jan Boers van waaruit de trip gezamelijk om
09.00 uur zal beginnen. We verwachten natuurlijk een grote groep supporters om het team te ondersteunen maar voor de achterblijvers is ook gezorgd.
De combinerace is live te volgen op Radio Sport en Spel via de 106.4 FM in de ether en via de website radiosportenspel.nl.
Je hoeft dus echt helemaal niets te missen van het spektakel. Tot ziens in De Hoeve. Om er alvast even in te komen even wat beelden van de opbouw in
De Hoeve.