Sint Isidorushoeve 24 mei 2009

Schitterend resultaat bij de seizoensopening

Voordat het hele spul opgeladen en transportklaar gemaakt kon worden voor de 1e wedstrijd in het NK moest er zatermiddag nog wel even een uurtje of 2 gesleuteld worden. Ook moest het een en ander even gecheckt worden of alles nog wel compleet was. Nadat dit alles was gebeurd trokken de eerste supporters alweer naar de Hoeve om daar al de sfeer op te gaan snuiven. De volgende morgen was duidelijk te zien dat dit goed gelukt was. We konden al vroeg de afdeling transploft verwelkomen die nog in de auto al hun onvrede uitte over het ontbreken van de gebruikelijke broodjes bal voor onderweg. Naar het schijnt bereiden ze zich voor op vervolgacties. Een minpuntje natuurlijk maar dat mocht de pret verder niet drukken. Het kamp was al uitgezet op een A-lokatie dus kon er gelijk begonnen worden met het afladen van alle machines. Het zonnetje scheen ook al volop dus het legioen kon zich op gaan maken voor een mooi racedag in de Hoeve.



Laatste plooitjes gladstrijken
Is het nog compleet?



De 1e sponsoren en supporters melden zich ook alweer in het kampement en dus konden de races wat ons betreft beginnen. In de 1e manche bleek al snel dat de technische commissie deze winter voortreffelijk werk had afgeleverd aangezien de 11 en ook de 66 simpelweg een maatje te groot waren voor de concurrentie. De snelheid was enorm en beide apparaten wonnen tot vreugde van de in grote getale meegereisde supporters hun manche. Beide konden 20 punten bijschrijven op hun conto. Een mooi begin van het seizoen waarin we natuurlijk de Nederlandse titel te verdedigen hebben.

Arthur: Onvoorstelbare overmacht, zelfs de Anneroelen schrokken van de overmacht. Bas reed goed in de bochten na de 1e ronde was het al bekeken. En toen de 66, de stem had het al aangekondigd. Er ging wat gebeuren, maar iedereen was stomverbaasd. Ergens halverwege schakelde de machine en liep zomaar 30/40 meter weg bij de concurrentie. De technische commissie heeft geweldig werk geleverd in 1,5 week. Jan Oostland: Godsgruwelijk mooi, beide machines lopen als een tierelier. Nu hopen dat 't spul heel blijft. Mooi dat Dries, Daniel en Roy de machines weer zo goed schoommaken voor elke manche. Tiete: nr. 11 had een geweldige start en reed spuper goed, op het laatst zeer bekeken gereden. de 66 heb ik nog steeds kippevel van, dat is echt een monster onder de machines wat een snelheid en geluid.



Sponsor Beugeling ook aanwezig
Mooie start



Dat gaat niet goed
en op de kant



Super
Zelfs tijd om goed te poseren



Dit is al veel power
Wat een kracht



Super manoevre
Tevreden gezichten



Na de manche komt bij het team gelijk de schoonmaakploeg in actie om alle overtollige ballast voor de volgende mache van de machine te verwijderen en daar is een pluim ook wel eens op de plaats. Hoe minder de machines wegen hoe beter natuurlijk. In de 2e manche hadden we een verrassing georganiseerd voor de thuisblijvers door deze manche live te laten verslaan op Radio Annen. Van de reacties achteraf bleek dat dit zeer gewaardeerd werd en dat men zelfs in de achtertuin met kippevel zat te luisteren naar het zeer gedreven verslag van Wim "de stem zonder rem" Bremmer, waarvoor natuurlijk onze dank. Ook Radio Annen willen wij bij deze bedanken voor dit initiatief, de razende reporter was zeer enthousiast over het combinespektakel en als of hij al jaren de races bezocht voorzag hij de resterende manches van commentaar voor het thuisfront.



Uitstekend bezig
Heel goed



Weg met die troep
Gelukkig, de catering is ook weer compleet



Even de 1e manche doornemen
Ook aan de sponsoren wordt gedacht



Even een interviewtje voor het thuisfront
Live verslag



De 2e manche van de nr. 11 was gelijk de mooiste van de dag. Na de start lag Bas in 3e positie maar rondje naar rondje werkte hij zich op naar de leidende positie om deze niet meer uit handen te geven, weer 20 punten erbij dus. Daarna was het de beurt aan Barelt op de 66 en die liet er ook al geen gras over groeien en nam vanaf de start gedecideerd de leiding en bouwde deze voorspoedig uit. Ook hier werd de volle buit binnengesleept dus. Na 2 manches beide machines op 40 punten, waarlijk een uitstekende prestatie al zeg ik het zelf.

Arjan: Bas heeft verschrikkelijk goed gereden, mooie inhaalacties. Kim (dochter) vond het ook mooi maar wel veel lawaai. Barelt heeft ook goed gereden maar die had volgens mij een wat makkelijker manche. Henk Huting: Barelt kwam als 2e uit de startblokken maar heeft via een geslepen inhaalactie de rest het nakijken gegegen. Ik ben goed te spreken over Bas, vooral over zijn inhaalacties. Beide machines lopen als vergif, onvoorstelbaar.



Prachtige manche
Wat gaat het hard



Mooi plaatje
Top



Die slager is ook goed bezig
Zo een dorstige machine past wel in de ploeg



Wat een lawaai niet



Dit is niet zo mooi
Had er iemand thee besteld?




In de 3e manche werden beide machines bij elkaar ingedeeld en nu kon er dus maar 1 de beste zijn vandaag. De 66 met Barelt aan het roer had een uitstekende start en nestelde zich als snel aan de kop van het veld. Hij dacht de manche rustig uit te kunnen rijden maar had buiten de prestatiedrang van Bas gerekend die werkelijk alles gaf deze manche en de 66 dwong om ook weer vol op het gas te gaan. Uiteindelijk toen de stofwolken opgetrokken waren bleek dat de 66 de 1e plaats had behaald en de 11 2e was geworden, een schitterend resultaat in de ouverture van het seizoen en dat smaakt naar meer. Hierna was de beurt aan de dames en Ellen had zich voorgenomen om zich hier te revancheren voor vorig jaar. De start was dan ook uitstekend en Ellen gaf de 11 de sporen. Al snel was de concurrentie op achterstand gezet. Echter Ellen was zo snel dat ze na 2 rondjes al in de achterblijvers terecht kwam. Na een crash van 2 andere bolides was ze in de veronderstelling dat er een rode vlag situatie was en stapte op de rem. Echter dit bleek niet het geval en de concurrentie profiteerde door haar in te halen en zo de 1e prijs voor onze neus weg te kapen. Toch was ook dit een uitstekende prestatie en liggen we ook hier op schema voor het binnenhalen van de nederlandse titel.

Petra Zondag: Hahaha, je blijft lachen zo. Harm Jan: Niks aan, veel te weinig concurrentie.
Damesklasse:
Henk Huting: Goed gereden, situatie goed ingeschat. Ingrid: Ellen is een topwijf, zeer spichtig, rode vlag had ze niet in de gaten, logische gedachte. Petra van Dijk: Iedereen heeft klasse gereden, maar zonder team lukt het zeker niet en dan met name alle technische knobbels en natuurlijk niet te vergeten de enthousiaste supporters.



Sportieve felicitaties
Die smile ging er de hele dag niet meer vanaf



Hier zijn altijd wel liefhebbers voor te vinden
Kiek der goan, het wiefie mit de stoalen zenen



Viel niet mee
Gelijk even het thuisfront inlichten



familie ook tevreden




We mogen wel zeggen dat de 1e wedstrijd uitstekend is verlopen, weinig pech en zeer snelle bolides wat uiteindelijk resulteerde in een 1e en een 2e plaats bij de heren en een 2e plaats bij dames. De prijzen werden onder luid gejuich in ontvangst genomen en nadat het hele zaakje weer was opgeruimd en opgeladen kon het hele spul weer richting Annen en Eext vertrekken waar nog tot in de kleine uurtjes werd nagenoten van de successen.



En klaar voor vertrek
Knappe prestaties



De wedstrijden uitstekend voorzien van commentaar mannen
Ook hier in de prijzen



Niet helemaal tevreden?
De bekerkast moet groter



Topsupporter, nogmaals gefeliciteerd
Kijk ze blij zijn zonder broodje bal



Weer een latertje
Allemaal tevreden?





De 2e wedstrijd voor het NK is volgende week zondag 7 juni alweer en wel in Montfoort (bij Utrecht), ook hier hopen we weer veel supporters te mogen verwelkomen en we zullen proberen de prestaties uit de Hoeve te evenaren en daar waar mogelijk te verbeteren. Tot ziens bij de volgende wedstrijd.


Kijk voor extra foto's op

Popvis








Voorbeschouwing

Zondag 24 mei a.s. kunnen we weer los, na de successen van vorig seizoen is het nu zaak om ook dit jaar weer goede prestaties te leveren op de diverse circuits. De 1e wedstrijd zal zoals gewoonlijk plaatsvinden in de Hoeve. Het Scuderia Laverda team is momenteel nog druk doende om de nr. 66 in de been te krijgen na de vastloper tijdens het testen in maart. De technische commissie zal waarschijnlijk de komende feestweek weer behoorlijk aan de slag moeten om alles in de baan te krijgen.
De nr. 11 is startklaar en is behoorlijk sneller als vorig jaar, dus daar kan wat van verwacht worden. We hopen in de Hoeve weer veel sponsoren, donateurs en supporters te kunnen begroeten ondanks de naweeen van de vermoeiende week.
Ook de catering zal weer als vanouds verzorgd zijn. Rest mij nog even de rijd(st)er(s) te vermelden: Op de 11 zullen Bas en Ellen rijden, terwijl de 66 bestuurd zal worden door Geert.

Nog even een mededeling voor de supporters. Verzamelen is zondagmorgen om 09:30 uur bij clubcafe Jan Boers. Ondanks het wat vroege tijdstip (i.v.m. de festiviteiten) hopen we op een massale opkomst.

Over Ons

Logo Scuderia Laverda

Scuderia Laverda is het combineracingteam uit het Drentse Annen. Sinds 2000 teisteren de machines van het team de circuits in Nederland en het buitenland.

Contact Informatie

Thoes
p/a Molenakkers 18, 9468 BM Annen
Tel:
Tel: +31 (0)6 - 8363 9964
Mail:
E-mail: info@mannenvanannen.nl