Sint Isidorushoeve 4 mei 2008
Mooie ouverture van nieuwe seizoenDe eerste wedstrijd van het seizoen is weer verreden, met een prachtig resultaat voor beide machines. De reis werd door een aantal supporters voor het eerst in de geschiedenis al zaterdag aanvaard om dat megaspektakel daar in de Hoeve ook eens een keer mee te maken ondanks de eigen sport en spelweek. Na een (lange) nachtrust kon deze groep, na in alle vroegte te hebben ontbeten, als eerste de het gezamelijke transport Eext/Annen verwelkomen. We moeten zeggen dat we dit initiatief zeer kunnen waarderen en dan ook hopen dat we dit in de toekomst kunnen doorzetten. Het kamp was al uitgezet op een A-lokatie dus men kon de combines afladen en zich op gaan maken voor een zonovergoten dag in de Hoeve.


De supporters kwamen daarna in groepen binnen gedruppeld en het spektakel kon beginnen. In de 1e heat
van de 1e manche verscheen Geert aan de start en ik moet zeggen dat dit een prachtige heat was met veel spektakel
en bloedstollende inhaalmanoevres. Uiteindelijk behaalde Geert een prachtige 1e plaats, dus dat smaakte naar meer.
Dit jaar doen we weer eens wat anders, we hebben we ook een persteam opgericht die na elke manche interviews afneemt
bij de meegereisde supporters om hun visie op de betreffende manche te geven.
Jan O: Ik moet zeggen ik keek wat raar tegen de herstart aan maar ik begreep dat deze wijze
was afgesproken op de jaarvergadering en kan me hier wel in vinden. Verder moet ik zeggen dat in deze manche
de nr. 1 van Erwin Hoestee toch ook wel heel snel was. Bij ons gaat het vaak de 1e manche goed en dan is het
ineens afgelopen.




We hadden een razend druk programma, want in de 2e heat van de 1e manche verscheen de good old nr. 11 aan de start
met driver Bas.
Jeanet: Bas had een verbazingwekkende start, onvoorstelbaar dat hij het pas tussen al die combines
door kon vinden. Het leek in de vorige manche allemaal wat sneller te gaan en dat Bas niet helemaal voluit
reed, maar toch behaalde hij een zeer verdienstelijk 1e plaats, zeer goed. Bas had zelf ook het idee dat hij
wat snelheid miste.




De supporters hadden een mooie lokatie gevonden om de wedstrijden te bekijken en waren wederom met zo'n 50 personen uit Annen afgereisd. Tussen de manches door konden de supporters natuurlijk weer genieten van de kookkunsten van Bratal BV.




In de 1e heat van de 2e manche verschenen beide machines aan de start wat voor ons natuurlijk
een goede graadmeter zou zijn. Ware het niet dat door pech de nr. 66 in de 1e bocht al op een
bult zand geparkeerd werd. De nr. 11 reed echter wederom een uitstekkende manche en beeindigde
deze bekeken als 2e.
Geert: Jammer geen echte kans gehad deze manche, de nr. 1 kwam naar binnen en ik kon geen kant
meer op, ik raakte een bult zand en bleef hierin hangen. Na de manche wou een trekker mij eruit slepen maar
dat ging toch mooi even niet door. De achterwielen stonden volledig scheef onder de combine en als je er dan
uitgesleept wordt breekt alles af en is het einde oefening. In de tijd dat ik daar stond zag ik Bas nog een
paar keer zwaaiend voorbijkomen en hij reed gecontroleerd naar een prima 2e plaats.




In de 1e heat van de 3e manche verscheen nr. 66 weer aan de start en bleek deze machine toch wel
wat te kunnen. Een 1e plaats was zijn deel en dus toch weer 20 puntjes erbij.
Dirk: Geert heeft gewoon bekeken gereden, toch miste hij bijna weer een bocht. Hij ging iets te
sterk binnendoor, maar verder top gereden.


In de 2e heat van de 3e manche diende nr. 11 weer aan de start te verschijnen met een goede kans
op de dagzege. Na prachtige duels en een zeer goede manche moest Bas echter genoegen nemen met de
2e plaats waarmee hij in het uiteindelijke dagklassement ook de 2e plaats voor zich opeiste.
Een prachtige prestatie en naar we dachten de beste prestatie van Bas ooit, super.
Martin: Wat een spektakel, dit was een echte race. 2e worden is een uitstekende prestatie.
Het was een mooie dag.




Hierna hadden we de damesklasse natuurlijk nog te goed en ook hier waren de verwachtigen hoog.
Het bleek echter dat we in de laatste manche een lekke band hadden opgelopen die we moesten vervangen.
De organisatie werd op de hoogte gesteld maar net toen Ellen naar de start reed bleek men net te starten en
konden we dus onverrichte zake weer naar de pits.
Ellen: In 1 woord KUT. Zit je met de hele poppenkast kant en klaar, met de hele kermis in de combine
geperst, ben ik te laat! Het is erg onhandig als zo snel na de laatste herenmanche weer in de baan moet.
Als de nr. 11 een heat eerder start is er niets aan de hand geweest en waren we gewoon op tijd geweest.



Een ieder die ons in de Hoeve heeft gesteund willen we langs deze weg bedanken en we hopen jullie bij de volgende race weer te mogen begroeten. Tot ziens.
Sint Isidorushoeve 4 mei 2008
Voorbeschouwing
Zondag 4 mei a.s. breekt het spektakel weer los met de eerste wedstrijd om het NK in de Hoeve.
Het Scuderia Laverda team is geheel onverwacht nu al klaar met de voorbereiding in tegenstelling
met eerder jaren. Het schijnt zelfs dat de technische commissie voor het eerst in jaren weer een
keer naar de sport- en spel activiteiten kunnen.
Beide combine zijn startklaar en de verwachtingen zijn zoals elk jaar weer hooggespannen. We hopen
in de Hoeve weer veel supporters te kunnen begroeten ondanks de naweeen van de vermoeiende week.
Ook de catering zal weer als vanouds verzorgd zijn, er zijn deze winter diverse nieuwe attributen
aangeschaft om een en ander nog soepeler te laten verlopen.
Interviews

Rijder nr. 11: Bas
1. Waarom heb jij je opgegeven als rijder?
Vind ik gewoon mooi, alles wat een motor heeft en snel kan is gewoon mooi.
2. Volg je als rijder ook een speciaal dieet?
Ik volg het walnoten dieet, ik mag alles eten behalve walnoten.
3. Heb je ook een geluksvoorwerp of kledingstuk die je meeneemt, bv een geluksslipje?
Tja een "geluks-onderbroek" wordt lastig ik heb bijna nooit een onderbroek aan! Mijn broer Hans trouwens ook niet. Zonder is gewoon lekker!
4. Wat vind het "thuis front" er van dat je tijd steekt in combine racen?
Ach, Hilde is niet echt blij, voor haar hoeft het niet, dat ik me er mee vermaak is prima.
5. Heb je vertrouwen in je collega rijders?
Het meest in me zelf!
6. Hoe vaak ga je naar de WC voor de wedstrijd?
Ik ben echt een zeikerd, ik moet echt heel vaak plassen voor de wedstrijd, niet aan de schijt, niet kotsen maar ik pies me helemaal leeg.
7. Wat vind je van de mannen van Annen? Wat kan er nog beter? Waar erger je je aan?
Alles kan altijd beter; minder hamburgers en worstjes meer entrecotes maar vooral meer combine wiev'n mee!
8. Waarom ga jij winnen?
De combinatie machine - mankracht is gewoon ideaal!
9. Jouw laatste test rit eindigde bij Bartho Fidder in de tuin, heeft dit nog inspiratie opgeleverd
voor je eigen tuin?
Nou nee, Bartho vond het bezoek wel erg kort, hij zoekt een iets serieuzere tuinman
10. Wat wil je tegen de concurrentie zeggen?
We worden dit jaar kampioen, dat is logisch, makkelijk zat!
11. Wil je nog een oproep doen? Of een "advertentie" plaatsen?
Ik heb nog een goede kettingzaag te koop.

Rijder nr. 66: Geert
1. Waarom heb jij je opgegeven als rijder?
Volgens Martin van de Veen krijgt Geert er een dikke piemel van.
2. Volg je als rijder ook een speciaal dieet?
2x per week 10 km. hardlopen, en 3 weken voor de wedstrijd geen alcohol.
3. Heb je ook een geluksvoorwerp of kledingstuk die je meeneemt, bv een geluksslipje?
Ja, mijn geluks teddybeer Pluisje, deze neem ik niet mee, Pluisje blijft veilig thuis, maar waakt over me.
4. Wat vind het "thuis front" er van dat je tijd steekt in combine racen?
Birgiette snapt er niets van, vind het prima dat ik dit doe, maar heeft er zelf niets mee.
5. Heb je vertrouwen in je collega rijders?
Nou..vertrouwen (na lang nadenken) Nee!! Denk je dan aan iemand in het bijzonder? Ja, aan Barelt.hij is veel te enthousiast. (gekheid?)
6. Wat is het verschil in rijden tussen auto cross - combine race?
Autocross is moeilijker, je gaat veel harder en er zijn veel meer auto's tegelijk in de baan.
7. Als de club nu ineens heel veel geld had waar zou je dat in investeren? Welke wensen zijn er
nog?
We hebben alles al. Als het geld op moest zou een nieuwe chassis voor de "oude combine" nog kunnen, maar dit hoeft beslist niet.
8. Wat vind je van Frans Bauer?
Met 20 potten bier op wordt het wel mooi
9. Inspecteer je voorafgaande aan de race de baan op bv oneffenheden?
Ja, ik loop de baan rond , bekijk bochten, de gaten, en probeer de ideale lijn uit te zetten.
10. Waarom ga jij winnen?
Dat moeten we eerst nog maar eens zien.
11. Wat wil je tegen de concurrentie zeggen?
Ik hoop dat het een sportieve dag wordt.

Rijdster nr. 11 damesklasse: Ellen
1. Waarom heb jij je opgegeven als rijder?
Er waren weinig dames, ja, toen zei ik als niemand wil mij lijkt het geweldig!
Ik ben wel blij dat Annemiek in Yde gaat rijden dan heb ik ook weer iemand om de stress mee te delen
2. Heb je ook een geluksvoorwerp of kledingstuk die je meeneemt, bv een geluksslipje?
Ja een visje, die heb ik gekregen van Annemiek en zij weer van Chantal Efdee, het geeft echt geluk.
3. Hoe bereid je je mentaal voor, ga je bv naar een club of yoga lessen?
Ik ga de hele week filmpjes kijken op you tube van combine racen, om zo de kunst wat af te kijken.
4. Wat vind je van de mannen van Annen? Wat kan er nog beter? Waar erger je je aan?
In één woord gewoon TOP! Een minpunt is dat we vorig jaar niet mee deden met de dames klasse dat was echt een tegenvaller.
5. Wat vind je van Frans Bauer?
Ik feliciteer Frans met zijn huwelijk, maar Rammstein is voor de club helemaal hot!
6. Inspecteer je voorafgaande aan de race de baan op bv oneffenheden?
Ik laat me voorlichten door de andere coureurs en dan komt het wel goed.
7. Waarom ga jij winnen?
Door de kwaliteit van het materiaal.
8. Wil je nog een oproep doen? Of een "advertentie" plaatsen?
Ja, ik zoek nog een paar scuderia laverda rode klompen maatje 39.
9. Zijn er nog aanpassingen aan de combine gemaakt speciaal voor jou?
Ja, een extra kussen in de stoel en klosjes op de pedalen, anders kan ik er met mijn korte pootjes niet bij.
10. Wat vind Erik er eigenlijk van dat je mee doet?
Die vindt het helemaal geweldig!