Sint Isidorushoeve 2007
Teleurstelling en VictorieElk jaar is het hetzelfde liedje, na de voor velen zeer vermoeiende sport- en spelweek moest er zondag worden aangetreden voor de 1e wedstrijd van het NK in De Hoeve. Voor het eerst in de historie zou het Scuderia Laverda legioen kunnen genieten van 2 blinkende bolides. Na maanden van uitdenken, sleutelen en nog eens sleutelen konden we op volle oorlogsterkte afreizen naar het mekka van de combineracerij Sint Isidorushoeve.
Een ieder was in een opperbeste stemming aangezien we de primeur mee gingen maken van "the beast". De verwachtingen waren hooggespannen, maar je moet toch elke keer maar afwachten wat er gebeurt op de wedstrijdbaan. Het is en blijft een mechanische sport en er kan dus van alles misgaan, maar zoals een ieder weet staan we erom bekend dat we nogal wat positieve leden hebben zodat we van een droomscenario uitgingen.
Zoals altijd bij de eerste wedstrijd van het seizoen is het ook afwachten wat de concurrentie deze winter weer heeft uitgedacht om ook hun machines weer eens sneller te maken. Het bleek al gauw dat alle teams zowel in de standaard als in de vrije klasse niet stil hadden gezeten. Er waren veel combines die behoorlijk sneller reden als het voorgaande seizoen. Dit is natuurlijk alleen maar beter want het publiek wil natuurlijk wel een spektakel te zien krijgen.


In de eerste manche moest de nr. 11 aantreden met Bram aan het stuurwiel, maar het noodlot sloeg al meteen toe. Om de temperatuur niet onnodig te laten oplopen had Bram de machine uitgezet, maar deze vertikte het om weer te starten zodat Bram met een drup aan de neus moest afhaken voor deze manche. Daarna was het beurt aan de nr. 66 die meteen uit de startblokken schoot en zich een weg baande door de concurrentie en zich souverein aan de kop van veld nestelde. De koppositie werd gedurende deze manche niet meer uit handen gegeven en de eerste 20 punten voor het NK werden binnengesleept.






Na een technische inspectie van de nr. 11 bleek het euvel mee te vallen en kon de machine in de 2e manche wel van start gaan. De nr. 66 had ook al het een ander aan schade opgelopen aan de vering, maar ook dit kon met een noodoplossing snel verholpen worden zodat ook deze weer verder kon. De publieke belangstelling voor de machine was wederom enorm en de promotie-machine draaide dan ook weer op volle toeren (wat te merken is aan het bezoek van de site). Ook dit keer was de catering weer optimaal verzorg door Bratal zodat een ieder weer kon genieten van een overheerlijke hamburger en/of braadworst.






Hierna konden we ons opmaken voor de voor ons mooiste manche van de dag aangezien beide machines het strijdperk tegelijkertijd moesten betreden waarbij de nr. 66 vanaf de 2e startrij moest vertrekken en dus het gehele veld in moest zien te halen.
Dit bleek voor deze monstermachine geen probleem en bij het ingaan van de eerste bocht lag hij al derde. Na nog wat schermutselingen met achterblijvers konden we na een rondje of 3 opgelucht ademhalen want wederom werd de koppositie veroverd. Ook de nr. 11 liet zich in deze manche niet onbetuigd en reed hier naar een zeer verdienstelijk 3e plaats zodat ook bij deze machine de eerste punten voor het NK konden worden bijgeschreven.





Toen de rijders terugkeerden in het rennerskwartier bleek dat de nr. 11 voor de zoveelste keer de geest had gegeven en dat het voor deze machine einde oefening was. De 6e motor was opgeblazen. Dat is echter wel het mooie als je nog een ijzer in het vuur hebt en na de 2 eerste manches stond de nr 66 aan de leiding in het tussenklassement en was er dus de mogelijkheid om voor het eerst in de historie een 1e plek te gaan behalen in een NK-wedstrijd. Dit was niet aan dovemansoren gericht en Geert herhaalde in de 3e manche het huzarenstukje van de voorgaande manches door ook hier met een 1e plek te finishen zodat er wederom 20 punten konden worden bijgeschreven op het conto. Na de prijzen in ontvangst te hebben genomen kon de terugreis aanvaard worden om in ons clubcafe nog even tot in de kleine uurtjes na te tafelen.









We hopen dat een ieder zondag 8 juli a.s. de weg naar Yde weer weet te vinden zodat we hier met een enorme fanschare hopen op de volgende punten. Dus ik zou zeggen komt allen, we kunnen de steun van een ieder gebruiken.
Sint Isidorushoeve 2007
VoorbeschouwingDe eerste race van het seizoen is traditiegetrouw de race in De Hoeve. Hoewel dit voor ons niet de makkelijkste wedstrijd is, na een slopende feestweek hopen we hier de eerste punten in de strijd om het NK te veroveren. De good old nr 11 zal bestuurd worden door Bram Drenth. Bram heeft het een tijdje aangekeken en is er nu klaar voor om in te grijpen in het NK combineracen. Hij zal hier in de Hoeve dus zijn debuut maken, maar hij gaf aan dat dit geen probleem mocht zijn. De nieuwe machine (de nr. 66) zal bestuurd worden door de ervaren Geert Mulder, die een hoop crosservaring met zich meebrengt. De vraag is echter wat de machine gaat doen, deze is volledig nieuw en op het moment van schrijven van deze voorbeschouwing weet het team nog niet wat de machine allemaal in zich heeft. Het kan dus goed uitpakken maar ook met een minder resultaat moet rekening gehouden worden. Wat er echter ook gebeurt met beide machines, we maken er een gezellige afsluiting van de feestweek van en hopen dat we met leuke resultaten huiswaarts kunnen keren.
In de damesklasse waar we natuurlijk de titel hebben te verdedigen zal onze bikkel Ellen van Dijk weer plaats nemen in de machine. Ellen heeft vorig jaar al menig maal van zich doen laten spreken en we hopen dat ze ook dit jaar onze harten weer sneller doet laten kloppen.

Geert

Ellen

Bram