Bouw 2010
Team failliet
Na het traumatische overlijden in Yde van de krachtbron uit de The Good Old Eleven, waar een aantal chauffeurs,
teamleden en supporters het ontzettend moelijk mee hadden (zie voor nadere details het gastenboek), moest het
team noodgedwongen op zoek naar een nieuw hart voor deze alom geliefde machine. Het hele
team voelde dat we deze machine niet zomaar aan de kant konden zetten dit seizoen.
Daarom werd gelijk in de week na Yde de speurtocht naar een nieuwe motor ingezet. Het internet werd afgestruind,
bekenden werden gebeld en een aantal leden van het team bezochten een van onze sponsoren om te kijken of daar
misschien een vervanger lag voor de Good Old.
Deze leden kwamen echter volledig overstuur weer terug naar Annen, het kwijl liep ze langs de kaken en er liepen
zelfs een aantal met rooddoorlopen ogen verdwaasd rond in de schuur. Nadat ze door de overige leden waren gekalmeerd
vroegen we voorzichtig wat er wel niet was gebeurd bij EPS. Ze hadden het licht gezien stamelden ze.
Na zelfs professionele psychiatrische hulp voor een enkeling kwam dan eindelijk het hoge woord eruit. Ze hadden daar
wat rondgelopen om te zoeken naar een nieuwe 2e hands krachtbron voor de 11 toen de eigenaar tegen ze zei ik heb net
nog wat leuks binnengekregen uit de States. De deuren van de vrachtauto sloegen open en daar stond ie, de ultieme motor.
Compleet van slag waren ze en de voorzitter was zelfs zo van de leg dat de eigenaar de deuren van de vrachtauto niet
meer dicht mocht doen van hem. Het hoge woord was eruit de mannen hadden hem in levende lijve gezien, een fonkelnieuwe
572 Chevrolet Big Block.
Nu is een eventuele aanschaf natuurlijk niet zomaar een beslissing en dus werd er vrijdagavond een spoedvergadering belegd bij Clubcafe
Jan Boers, waar 16 van de 22 leden aanwezig waren, om alle alternatieven die gedurende de week waren gevonden te bespreken en
na vele uren verhit vergaderen moest het dan tot een stemming komen. Na alle voor en tegens zorgvuldig te hebben afgewogen
kwam het hoge woord eruit, de nieuwe krachtbron voor The Good Old zal een 572 Big Block worden.
Wederom zag ik bij volwassen kerels de tranen over de wangen biggelen, zo aangedaan waren ze door dit besluit van het team.
Naar verluid waren er zelfs leden die 's nachts alleen maar op hun rug konden slapen zo opgewonden waren ze. Zaterdagmorgen in
alle vroegte toog een delegatie naar EPS om daar door te geven dat wij als Scuderia Laverda Combineraceteam de kopers
wilden worden van dit prachtige stukje techniek. Tot ons aller verbazing konden ze het monster ook gelijk meenemen en na wat passen
en meten kon het net in de wagen en zo toog men een lach van oor tot oor weer huiswaarts. Hieronder de eerste beelden van het geweld
en zoals jullie kunnen zien is ook Ellen 'de Gasschoeve' al compleet in love.
De technische commissie zal de krachtbron de komende week inbouwen en nadat de machine is ingereden zal hij voor het eerst
te bewonderen zijn in Marienvelde, waar hij zijn debuut zal maken in de combinesport.

De ultieme krachtbron

Blijft mooi he, die prille liefde.
Hieronder nog wat ontroerende plaatjes van de schade ontstaan in Yde aan de nr. 11.

Dat kan toch niet waar zijn.

Oeps, dat hoort niet zo.

Zo'n gat lijkt me ook niet bevorderlijk.

Wat een treurnis volgens mij B-kwaliteit.

En terecht naar wij dachten.
Vervolgens nog meer schade maar dan opgelopen tijdens de Zwarte Cross 2010 en de nr. 66.

Dit hoort een zuiger te zijn.

De operatie kamer in gereedheid gebracht.

Ook hier alles krom.

Hup ook bij deze het spul er maar uit (je raakt wel geoefend of niet?).

Waar blijven deze excuses?????????.