Voorbereiding seizoen 2009
De voorbereidende werkzaamheden voor het nieuwe seizoen zijn alweer begonnen, vandaar deze update over de vorderingen die de technische commissie alweer maakt. Het team heeft de hand weten te leggen op een nieuwe krachtbron voor de "The Beast". Deze heeft beduidend meer pk's dan de oude motor waarmee we toch mooi afgelopen seizoen Nederlands kampioen werden. Het was in eerste instantie de bedoeling om nog 1 keer een geheel nieuwe machine te bouwen, maar daar is gezien de huidige kredietcrisis vanaf gezien. In plaats daarvan zal de 'Good Old' worden opgepimpt en worden voorzien met de oude krachtbron uit de 66. Dit is inmiddels al gebeurt en de mannen zijn nu druk doende om het gewicht van de machine te reduceren. De achterbeugel heeft al moeten wijken (scheelt gauw 50 kilootjes) en als ik de technische commissie mag geloven is dit niet het laatste wat er vanaf moet. Zo gauw er nieuwe ontwikkelingen zijn zal ik jullie hiervan op de hoogte houden.







Het is weer zover, na de hele winter hard gesleuteld te hebben, heeft de technische commissie de beide machines
weer op de been gekregen. Zoals al eerder gemeld is is de krachtbron van de 66 naar de 11 gegaan en is de 66 voorzien
van geweld van een heel andere orde. Natuurlijk willen we als Nederlands kampioen goed beslagen te ijs verschijnen en daarom
organiseerd het team met grote regelmaat een testrit om de vorderingen en eventule problemen van de machines in een
vroegtijdig stadium te kunnen signaleren. Afgelopen zondag was het dan zover, we konden mede dankzij onze landsponsor
Warmerdam de beide machines uit de schuur halen voor een gedegen test.
Dat dit bittere noodzaak is blijkt wel uit onderstaande foto's. Het moet gezegd worden dat de 11 momenteel als een
zonnetje loopt en op wat kleine probleempjes na de strijd met de concurrentie aan kan gaan. De 66 is echter een ander verhaal.
Zoals tijdens de test bleek is de krachtbron van deze machine duidelijk nog niet gewend aan het geweld waar deze
gedurende het combineracen aan blootgesteld wordt. Hier kan de technische commissie zich nog menig avondje op uitleven.
Maar ze zullen er staan op 24 mei 2009 tijden de 1e wedstrijd om het NK in De Hoeve, daar is een ieder van overtuigd.

















Na de testrit van vorige week heeft de technische commissie de schade kunnen bekijken en het moet gezegd worden ze worden er niet echt vrolijk van. Volgens de mannen is de schade wel te repareren maar met een beetje pech gaat dit behoorlijk in de papieren lopen. Nou ja laten we eens een keer van het positieve uitgaan en hopen dat er 1 cilinder vervangen moet worden. Voorzitter, hieronder wat foto's van de schade.









