Voorbereiding seizoen 2008
Nadat de voorbereiding op het nieuwe seizoen een maand of twee geleden startte was het zaterdag 1 december eindelijk zover. De nieuwe krachtbron voor "The Beast" werd onder begeleiding van een politie-escorte en de Goedheiligman onder luid applaus Annen binnengeloodst. Het gehele team was uitgelopen om dit fenomeen met eigen ogen te aanschouwen en een aantal teamleden hield het bij het zien van zoveel moois niet meer droog. Een enkeling raakte zelfs zo in extase dat hij het uitschreeuwde dat deze dag nog mooier was als zijn trouwdag. Echter 1 lid stond het huilen nader dan het lachen, maar ook dit zullen we in de toekomst wel weer oplossen.
Het big-block waarmee we afgelopen seizoen een hele keurige 2e plaats in het NK behaalden gaan we overzetten naar de good-old nr. 11. Dit wordt nog een hele klus want de technische commissie kwam al snel tot de conclusie dat huidige constructie behoorlijk aangepast moet worden om deze krachtbron te herbergen. Ook ons probleem met de bakken is aangepakt en we beschikken nu over heavy-use materiaal die al deze pk's wel aan zou moeten kunnen. Er zal de komende winter weer veel geklust moeten worden en menig combinewievie zal haar man de komende tijd waarschijnlijk regelmatig moeten missen. Hou de site in de gaten want we zullen deze deze winter regelmatig weer een keer updaten, hier kan de webmaster aan gehouden worden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Na een aantal weken hard doorwerken wordt 2007 op de juiste wijze afgesloten en is "the beast" gereed voor het komende raceseizoen. De nieuwe krachtbron zit erin en ook de bak is geplaatst. Deze machine kan dus in de winteropslag en het technische team kan zich storten op het startklaar maken van de good-old nr 11. Hier moet nog wel het een en ander aan gebeuren dus alle leden kunnen zich ook in 2008 weer volledig uitleven. Deze week gaat het team even met nieuwjaars-reces maar in januari gaat het los, het komende seizoen zal ook de nr. 11 zijn comeback gaan maken op de wedstrijdbanen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
We zijn inmiddels alweer een tijdje verder en de nr. 11 is drastisch onder handen genomen door de technische dienst. Voordat deze machine over zijn nieuwe krachtbron kon beschikken moest er wel het een en ander aan verandert worden. De machine was nog helemaal gericht op een jaguar-motor. Nadat de technische dienst de wijzigingen had doorgevoerd kon de motor geplaatst worden. Vervolgens moest alle benodigde bedrading natuurlijk weer aangesloten en kon het overbodige verdwijnen. Olie-reservoir kon weer bevestigd worden. Nadat al deze zaken aangepast cq. verbeterd waren kon afgelopen zaterdag de nr. 11 zijn eerste meters weer maken, waarvan hieronder beelden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Vandaag was het dan zover, beide combines zijn voortreffelijk uit de winter gekomen en konden uitgebreid getest worden. Onze landsponsor stelde na het horen van deze testdag gelijk weer een stuk land beschikbaar, waarvoor natuurlijk weer onze hartelijk dank. Nadat de toeschouwers zich om half een in grote getale hadden verzameld bij de combineschuur kon er in colonne worden vertrokken naar het testterrein. Iedereen was zeer benieuwd hoe de machines het eraf zouden brengen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Na de eerste rondes waren de commentaren niet van de lucht. Een van onze razende reporters hoorde een rijder zelfs zeggen ”Dit is nog geiler dan neuken”. Het moet gezegd worden, de beide machines lopen als vergif en de technische ploeg heeft weer een puik stukje werk afgeleverd. Het is toch fijn als je ook de good old nr. 11 eindelijk weer eens in de wei ziet grazen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Aangezien de dames een jaar niet konden racen moest ook Ellen er weer aan geloven. En alsof ze al die tijd niets anders gedaan had klom ze achter stuur en gaf de machine gelijk de sporen. Ook het groeten van het publiek werd gelijk weer geoefend. Na de testrace waren haar eerste woorden ”Wat een power, ik sta te trillen op mien poten, gvd.”. Ooggetuigen beweerden dat ze zelfs opperde om zo'n machine in de slaapkamer te zetten.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Na deze eerste testrit waarbij de machines niet gespaard werden, kon de stoet tevreden weer terug naar Annen. Dat de machines echt een enorme power bevatten ondervond tuinarchitect Bas Erkelens nog maar eens even toen hij onder het toeziend oog van clubcafe-eigenaar en sponsor Jan Boers de machine op het asfalt de sporen wilde geven. De machine ontkwam Bas eigzins en hij parkeerde het gevaarte in de tuin van zijn eigen buurman. Gelukkig vatte deze het sportief op en in de buurt is inmiddels alles weer koek en ei.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gezien de uitgaven van de laatste tijd zat er niets anders op voor de mannen om een beetje bij te gaan klussen. Aangezien we regelmatig een reclamespotje op de radio hoorden van Santibri besloten we te gaan solliciteren en ziedaar we werden aangenomen. Het Scuderia Laverda combineracingteam zit dus momenteel in de folders en aangezien vele handen licht werk maken komen we elke zaterdag bij elkaar om de ronde voor te bereiden.
![]() |
![]() |
Aangezien er komende winter waarschijnlijk weer een nieuwe machine gebouwd gaat worden moest er wat gebeuren aan de werkplaats. Om de zaken wat te vereenvoudigen hebben de zaken maar meteen groots aangepakt. Zo is er nu ruimte voor een spuitcabine gecreerd en ook voor de afwerking en herstelwerkzaamheden van de machines is er nu een aparte ruimte beschikbaar zodat in loods 1 de bouw van een nieuwe machine geen hinder ondervind. Hieronder een fotoreportage van de werkzaamheden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |