Voorbereiding seizoen 2007
Aangezien de "oude" combine al klaar is voor het nieuwe seizoen gaan we ons deze winter voornamelijk
bezig houden met de bouw van een nieuw exemplaar. Voordat we echter volledig van start kunnen
moet er wel het een en ander aangeschaft worden natuurlijk. Zo is de technische ruimte niet groot
genoeg om 2 combines te herbergen, maar geen probleem natuurlijk dan schaffen we er gewoon ruimte
bij aan. Zo gezegd zo gedaan en 28 oktober was het dan zover, de nieuwe stalling kon opgehaald worden.
In alle vroegte was ongeveer de halve club opgetrommeld om in konvooi naar Yde te trekken om aldaar het
nieuwe onderkomen op te halen. Er was besloten om het gevaarte in zijn geheel te verhuizen om de
wederopbouw te vereenvoudigen.
De reis verliep voorspoedig, al moest er wel diverse malen gestopt worden om de lange file van voertuigen
voorbij te laten zodat deze niet al teveel vertraging zouden oplopen. Uiteindelijk kwam het transport na
een uur of 2 en half aan op de plaats van bestemming waar het gevaarte direkt geplaatst werd. Tevens werd
er gelijk begonnen met het geschikt maken van het geval om de "oude" combine onderdak te kunnen bieden.
Een en ander is dus inmiddels in volle gang.
Tevens hebben inmiddels voor de bouw van Scuderia Laverda III een complete jaguar aangeschaft. Deze zal
zoals ook al eerder vertoond weer volledig gestript worden. Het is een plaatje en de motor loopt als een
zonnetje, dus de vooruitzichten zijn werkelijk voortreffelijk.
Het is een tijdje geleden dat er iets gemeld werd op deze site, maar dat kwam meer omdat we zaten
te wachten op leveranties van het benodigde materiaal. Inmiddels zijn er diverse materialen al
gearriveerd, waaronder het benodigde ijzer om te kunnen beginnen met de opbouw. Ook is er inmiddels
alweer een voertuig aangeschaft, maar om diverse redenen zullen wij hier in een later stadium op
terug komen.
Wegens technische problemen heeft het enige tijd geduurd maar het is dan eindelijk zover. Na veel
technisch denkwerk en overleg is begonnen met de bouw van Scuderia Laverda III. De technische commissie
is er helemaal uit en is nu een paar weken aan de gang om de nieuwe machine vanaf de grond op te
bouwen. Hier volgen de eerste foto's.
Ja, ik geeft toe dat het wat lang heeft geduurd, maar hier dan eindelijk een update met betrekking tot de
nieuwbouw. Deze vordert inmiddels gestaag en het geheel staat al op de wielen. Ook de remmmerij, stuurderij etc.
is inmiddels al dik in orde zodat het er echt al op begint te lijken. Alles bij deze nieuwe combine
is er op gericht om het gewicht naar beneden te brengen en ik moet zeggen dat de technische commissie
al snel wat afkeurt als iets te zwaar dreigt te worden. Als ik luister naar de heren technici moet dit
rode gevaarte over de baan vliegen, dus ik zou zeggen let op de nr. 66.
Na de deceptie van Hexel on Wheels werd besloten dat we afscheid moesten nemen van de jaguar. En zoals jullie
van ons gewend zijn werden er de volgende dag al de eerste contacten gelegd met een leverancier van amerikaanse
motoren, die we op de hoogte brachten van hetgeen ons voor ogen stond. Nadat deze ook enthousiast werd, kon de
deal snel worden gesloten en werd alles in gang gezet om de motor zo snel mogelijk in Annen te krijgen.
Zo gezegd zo gedaan en het moet gezegd het is werkelijk één bonk kracht wat dit loeder uitstraalt. De technische
commissie heeft hier wederom een puik staaltje arbeid geleverd en inmiddels ligt de nieuwe krachtbron al in
de machine. Het aftellen is inmiddels begonnen, maar het moet gezegd worden, er is nog veel arbeid te verrichten.
Zo gedreven als de mannen momenteel aan de slag zijn, zullen wij op 20 mei er klaar voor zijn om de strijd aan te binden
in de 1e wedstrijd om het NK in De Hoeve.